Reklam dubaları, eskiden trafikte bilgilendirme veya inşaat alanlarını belirleme tabelaları olarak görev yapmaktaydı. Fakat günümüzde, reklam sektörünün gelişimiyle beraber çeşitlenmesi, artık her şeyin, her alanın, reklam amaçlı kullanılmış olması, farklılık arayışlarını da beraberinde getirdi. Tüketicilerin dikkatini çekmek, onları ürün veya hizmetlere yönlendirmek için, durmadan yeni tasarımlar, farklı malzemeler, farklı renklerde reklam ilanları her tarafta boy göstermeye başladı. Günümüzde her işletme, büyük bir bütçeye sahip değildir. Sektörlerde faaliyet gösteren firmalar, büyük, orta ve küçük ölçekli bütçe ve Pazar payına sahip olabilmektedir. Elbette ki reklam, bir işletmenin pazardaki can damarıdır. Fakat her işletme, reklamın etkili kitle iletişim araçlarını kullanamamaktadır. Genellikle bütçelerinden kaynaklı olan bu durumda işletmeler, ucuz, estetik, kullanışlı reklam araçlarını tercih edebilmektedir. Reklamın, mesajlarını kitlelere ulaştırmak için kullandığı araçlar, aşağı yukarı belirlenmiştir. Maliyet hesaplarından dolayı, bazen olması gereken araçlar kullanılamamaktadır. Örneğin büyük ebatta ve çarpıcı bir tabela tasarımı, her firmanın isteyebileceği bir reklam ürünüdür. Fakat bu yapılamayınca, bütçeye göre en uygun malzemeyle, mümkün olduğunca reklam yapılmaktadır. Reklam dubaları da bu noktada tercih edilmektedir. Artık sadece trafikte veya inşaat alanlarında değil, dükkân önlerinde, yanlarında, firmanın ara sokakta bulunması halinde sokak ile caddenin kesiştiği noktalarda, dükkân veya mağaza içlerinde, AVM’lerde, otoparklarda, parklarda tabela gibi kullanılabilmektedirler. Her yerde kullanılabilen bir yapıya sahip, taşınabilir, dayanıklı özellikleriyle tercih edilen reklam araçlarından biri olmuşlardır. Reklam dubaları birçok renkte kullanılabilme özelliğine de sahiptir. Kırmızı, mavi, yeşil, sarı renkli dubalar, görsel açıdan da göze hoş görünmektedirler. Büyük, küçük, orta boylarda üretilebilmekte veya firmanın istediği ölçülerde üretimi yapılmaktadır. En çok kullanılan yapım malzemesi plastik olup, çift taraflı kullanım alanlarına, reklam tasarımları koyabilmek mümkün olmaktadır. Tasarımına göre, ince veya kalın, yumuşak veya sert yapılabilmektedir. Reklam ürünleri, gün geçtikçe çeşitlenmeye devam edecektir. Çünkü dünya pazarı gün geçtikçe büyümektedir. İşletmelerin pazardaki yerini koruması, benzer firmalarla rekabet edebilmesi, bu gelişimle beraber daha da zor hale gelmektedir. Böyle bir zamanda reklam sektörünün, tüketicilere ulaşmak için, kesintisiz bir farklılık, çekicilik, şaşırtıcılık v.s. arayışları bilinen özelliklerindendir. ileriki zamanların reklam kulvarlarını tahmin etmek zor ama kesinlikle çok farklı yollarla, yeni iletişim mecralarını yaratacağı kesindir.

Arşiv

Etiketler