Bilindiği gibi reklam, markaların veya firmaların ürettiği ürün ve hizmetlerinin özelliklerini satış amacıyla tanıttıkları bir süreçtir. Firmalar bu anlamda, birbirinden farklı alanları tanıtım amaçlı kullanabilmektedirler. Reklam mesajlarının iletildiği araçlar, kitle iletişim araçları olmaktadır. Kitle iletişim araçlarının ise, bir kısmını oluşturan, açık hava reklamcılığında, tabela, billboard, afiş, megalight, silindir kule gibi reklam araçları bulunmaktadır. Açık hava reklam araçları, genellikle; yol kenarlarında, kalabalık alanlarda, fabrika önlerinde, iş merkezi önlerinde, şehir merkezlerinde, kısaca dikkat çekici alanlarda kullanılmaktadır. Tanıtım amaçlı olarak kullanılan bu araçlar, direkler üzerinde yerden yükseğe yerleştirilmektedir. Her aracın özelliğine göre, yüksekliği bulunmaktadır. Reklam araçlarını taşıyan direkler, dayanıklı malzemelerden üretilmektedir. Sürekli açık havada bulunmalarından kaynaklı, kar, yağmur, güneş gibi mevsim özelliklerinden etkilenmeyen, malzemelerden imal edilmektedirler. Boyları ve enleri, kullanılmak istenen reklam aracına göre, değişmektedir. Görüntü estetiğini bozmayacak, dayanıklı, uzun süre değiştirilmeye ihtiyaç duyulmayacak şekilde seçilmektedir. Dikkat çekici her hangi bir özelliğe sahip direk tasarımları, daha çok tercih edilmekle beraber, malzemenin dayanıklılığı daha fazla önem taşımaktadır. İsteğe bağlı olarak şu özellikleri taşıyabilmektedirler; - Sıkı geçmeli ya da flanş-cıvata bağlantılı, Ankraj cıvata ile temele bağlantılı - Farklı kesitte direk istekleri - Sıcak Daldırma Galvaniz Kaplama, Galvaniz kaplama üstüne boya çalışmaları - Sökülebilir merdivenli veya Koruma Merdivenli - Reklam Panosu Bağlantıları Reklam tabelasında, yapılan tasarıma göre bağlantı yerleri, şekilleri, özellikleri değişmektedir. Örneğin, ışıklı veya ışıksız olarak kullanılabilmektedir. Totemlerde ise direkler, genellikle aynı şekilde kullanılmaktadır. Bayrak direklerinde de durum aynıdır. Bunlarda sadece, yapıldıkları malzemenin özellikleri farklılık göstermektedir. Reklam sektörünün her alanında olduğu gibi, burada da direklere farklı özellikler eklenerek, dikkat çekmeleri sağlanmaya çalışılmaktadır. Reklam araçlarının kimi tek direk üzerine yerleştirilmekte, kimi iki direk üzerine, kimi ise üç direk üzerine yerleştirilmektedir. Direklerin yapıldıkları malzemeler ise; görsel pleksi ya da galvanizli poligon olmaktadır. Reklam direkleri, genellikle dijital reklam ajansları, endüstriyel makine firmaları, makine mühendislik firmaları tarafında yapılmakta ve kendileri tarafından ilgili yerlere monte edilmektedir.

Arşiv

Etiketler