Sanayi Bakanlığı tarafından hazırlanan yeni tebliğ uyarınca, reklam vermek isteyen firmaların çalışmalarında kişilerin ekonomik fayda ve satın alma kararlarına etki edecek bilgiler dip not ya da alt yazı şeklinde yayınlanamayacak. Sanayi Bakanı Nihat Ergün tebliğ taslağı ile ilgili olarak, amaçlarının ticari ilan ve reklam vermek söz konusu olduğunda, amaçlarının tüketiciyi yanıltan uygulamalara son vermek olduğunu belirtti. Tüketicilerin satın alma davranışı oluşturmasının önünde engel olabilecek özellikteki bilgilerin reklamın içinde yer alması bundan böyle zorunlu hale geleceğini söyleyen Ergün, böylece görülmesi ve okunması zor olan yazıların tüketicilere görebilecekleri şekilde ulaşacağının da altını çizdi. Ergün, hazırlanan Tebliğ taslağının Resmi Gazete'de yayınlanması için Başbakanlığa gönderildiğini söyledi.
Hazırlanan taslakta pek çok kritik düzenleme mevcut. Reklam vermek isteyen firmaların özellikle dip not ve alt yazılara bundan dikkat etmesi gerekiyor. Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ taslağında yer alan en önemli nokta, yapılan reklam çalışmalarında tüketicilerin kararlarını etkileyebilecek olan bilgilerin hiçbir şekilde alt yazı ya da dipnotta yer alamayacak olması. Örneğin yürüttüğü kampanya için ilan ya da reklam vermek isteyen bir firma, ana vaadi ile ilgili olan bütün istisna durumları ya da ayrıntıları altyazı veya dipnotta belirtmek zorunda olacak. Kampanyanın ana vaadin gerçekleşmesinin istisnası olabilecek ifadeler en alt seviyede tutulacak. Yazılı basında ilan ya da reklam vermek isteyen şirketlerin bu çalışmalarda yer alan dipnot boyutları da en az “Arial 8 punto” olarak belirlendi.
Düzenleme ile tüketicilerin haklarının korunması ve vaad edilen ile sunulanın örtüşmesi hedefleniyor. Alt yazı ve dipnotların yazı boyutunun küçük olması, ekranda okunamayacak kadar hızlı geçmesi gibi eleştiriler sık sık söz konusu oluyor. Daha önce banka kredileri ile ilgili de çeşitli önlemler alınmıştı. Uygulama reklam vermek isteyen bankaları da kapsıyor. Düzenleme ile tüketicileri yanıltabilecek ve aldatabilecek uygulamaların önüne geçilmesi hedefleniyor. Tebliğ sadece yazılı ya da görsel basını değil açık hava çalışmalarını da kapsıyor. Açık havada ticari ilan ya da reklam vermek isteyen firmaların da çalışmalarında yer alan dipnotların okunabilir boyutlarda hazırlanması gerekecek.