Firma, kurum ve kuruluşlar, reklama ihtiyaç duyduğunda reklam ajanslarıyla çalışmaktadırlar. Reklamın uzmanları ve yürütücüleri olmaları dolayısıyla, neyi nasıl yapmaları gerektiğini öğrenmek ve harekete geçmek için başvurmaktadırlar. Reklam ajansları, önce reklam danışmanlığı yaparak işi başlatmaktadırlar. Yani danışman görevi görmektedirler. Bu noktada, reklam ajansı veya reklamcı, firmanın yapısı, kuruluşu, bugüne kadar ki Pazar macerası, vizyonu, misyonu ayrıca ürün veya hizmetlerinin yapısı, bunların özellikleri gibi bilgileri firmadan öğrenmektedir. Alınan bu bilgiler doğrultusunda ya kendisi ya da (PR) piyasa araştırma şirketlerini devreye sokarak, firmadan aldığı bilgiler doğrultusunda, toplum, Pazar, piyasa araştırmalarını başlatmaktadır. Reklamcı, reklam veren firmaya, bu araştırmalar sürerken, kesintisiz geri bildirim yapmaktadır. Reklamcı, piyasa araştırmaları veya analiz çalışmalarının her kademesinde firmayla, Pazar içerisindeki durumu; bilinirliği, satış dinamikleri, rekabet halindeki firmaların çalışmaları, ihtiyaç duyduğu donanımları, halkın etkilenimlerini, ihtiyaçlarını, hareketlerini v.s çıkan sonuçları paylaşarak, bunların hedeflenen noktaya gelmesi için, reklam planlamasını da ortaya çıkarmaktadır. Reklamcı, araştırma sonuçları ve reklam veren firmanın hedeflerini bir araya getirerek, reklam kampanyasının içermesi gereken çalışmaları, reklam veren firmaya bildirir. Bu noktada reklam veren firma, hem geçmiş durumunu hem de yapması gerekenleri öğrenmektedir. Yapılacak reklam kampanyasının planlamasını bu noktada birlikte yaparak, stratejik planlamanın en önemli kısmını yani, bütçeyi ortaya çıkarırlar. Ortaya çıkarılan bütçe ile kullanılabilecek en etkili reklam mecraları tespit edilir. Reklamcı bu noktaya kadar, reklam veren firmaya danışmanlık hizmeti sağlamış olmaktadır. Ama görevi burada bitmemektedir. Reklam kampanyasının yürütülmesi esnasında da danışmanlık hizmeti devam etmektedir. Bu hizmet, reklam kampanyasının bitimi ve, gene piyasa araştırmaları vasıtasıyla, çıkan sonuçları firmaya ilettikten sonra bitmektedir. Reklam kampanyasının yürütülmesi esnasında, danışman reklam tasarım birimlerinin çalışmalarını da denetler, yaratıcı fikir, etkileyici konu ve slogan üretimine katkı sağlar. Reklam danışmanı, basılacak olan tüm malzemelerin basım yerlerini, Açıkhava reklamcılığı kapsamındaki araçların kiralanması, maliyeti, reklam filmleri için yapım firmalarını, kullanılacak oyuncu niteliğini, cıngılları v.s. ile ilgili reklam veren firmaya yardımcı olarak, bunların yapılmasını sağlar. Reklam filmi, cıngıl, baskılı v.b. tasarım aşamalarında bulunarak fikir verir, hedeflenen noktaya doğru yönlendirir. Reklam kampanyasının bitiminde, piyasa araştırmaları yapılmasını sağlayarak, yapılanların etkilerini ölçerek, firmaya geri bilirim yaparak, danışmanlık hizmetini tamamlar.

Arşiv

Etiketler