İnternet reklamlarını bloklama amaçlı yazılımların gittikçe artan oranda kullanılması, ana gelir kaynağı reklam olan online yayıncıları endişelendiriyor. IAB'ye göre, kullanıcıların reklam bloklama sebepleri güvenlik ve gizlilik sağlama, reklam sevmeme ve reklamsız websayfalarının daha hızlı açılıyor olması.

Adobe ve reklam bloklama ölçüm firması PageFair'in yaptığı bir araştırmaya göre, 2014'ün ikinci çeyreğinde dünya çapında reklam bloklama yazılımı kullanma oranı %5 olmuş. 2013'ün aynı dönemindeki oransa %3'müş.

PageFair CEO'suna göre, reklam bloklama yazılımlarının kullanılma oranlarındaki artış sürecek ve mobil reklam bloklama yazılımları bu oranı daha da artıracak. Online yayıncılar da aynı trendi gözlemlemiş ve 2014'teki reklam bloklama oranının 2013 oranına göre neredeyse iki kat arttığını belirtiyorlar. Reklam bloklama yazılımları sebebiyle, özellikle oyun websitelerinin geliri %50'ye yakın düşüş göstermiş.

Bazı yayıncılar, reklam bloklama yazılımı kullanan kullanıcıların siteye girişini tamamen engellemeyi veya paralı girmesini talep etmeyi düşünmüşse de, bu sorun için net bir çözüm henüz bulunmuş değil.  

Arşiv

Etiketler