Reklam araçları dünyasına katılan, yeni bir ürün olan reklam aynaları, uzaktan ışıklı pano görünümünde olup, yanına yaklaşıldığında aynaya dönüşebilen ve izleyicilerini sayabilen donanımlara sahip bir üründür. Var olan reklam araçları bilindiği gibi; görsel-işitsel-algısal duyulara hitap eden televizyon, işitsel olan radyo, basılı reklam araçları kapsamına giren, gazete, dergi, insert, katalog kitle iletişim araçları kapsamında kullanılmaktadır. Aynı şekilde açık hava reklam kapsamına giren, bina giydirme, araç giydirme, billboard, silindir kule, megalight, durak giydirme v.b. de kitle iletişim araçlarıdır. Reklam aynaları ise AVM’lerde, restoranlarda, otel lobilerinde, fuar merkezlerinde, sinemalarda, sağlık kulüplerinde, telefon kulübelerinde, havaalanlarında kullanılabilmekte ve oldukça talep görmektedir. Türkiye de Ontime Advertisement Organization kuruluşu tarafından üretilen reklam aynaları, gittikçe artan sayıda kullanılmaya başlandı. Bu reklam aracının, hedef kitleye uygun mekânlarda kullanılabilmesi, reklam veren firmaların bu aracı tercih etmelerine neden olmaktadır. Hemen hemen her mekâna uygun tasarlanabilmektedirler. Yani dekoratif amaçlı da kullanılabiliyorlar. Görme ile ilgili sensor vasıtasıyla aynaya yaklaşılıp, dikkatli bakıldığında, reklamları gösterebilen, bu yeni reklam aracı içinde sekiz adet reklam bulundurabilmektedir. Hem yeni olması hem de sihirli ayna görevi görmesi, insanların ilgisini çekebilmektedir. Reklam aynalarının kullanılacağı yere, mekâna gelen insanların cinsiyetine, yaş gruplarına göre seçilerek kullanılması önerilmektedir. Uzaktan bakıldığında tipik bir reklam aracı pano görevi görüyor, yaklaşıldığında ise aynaya dönüşebiliyor. Reklamı istediği hedeflere ulaştırabilecek, kitle iletişim araçları her geçen gün artmakta ve çeşitlenmektedir. Reklam veren firmaların ürün ve hizmetlerini, hedef kitlelerine ulaştırabilecekleri her alan kullanılabilmektedir. Yeni ve farklı özellikler taşıyan, kullanışlı reklam araçları ise oldukça dikkat çekmektedir. Bu özelliklere sahip araçlardan biri olan Aynaların kullanımıyla, hem estetik dekorasyona katkı sağlanmakta, hem de insanların ilgisini çekmektedirler. Aynaların sahip olduğu özellikler, insanların reklamları görmek için çaba sarf etmelerine neden olmaktadır. Bu ise gördükleri reklamın zihinlerinde yer edinmesini kolaylaştırmaktadır. Gördükleri reklamın, reklam aracının ilginç özellikleri sayesinde, başkalarına da iletebilmelerini, etkilenmelerini sağlamaktadır. Zaten reklamların en önemli özelliklerinden olan yaratıcılık, farklılık, etkileyicilik kendi tasarımında olmazsa olmazlardandır. Reklamın uygulandığı araçların da bu çeşit özellikleri taşıması, reklamın izlediği yolda hız kazanmasına yardımcı olmaktadır.

Arşiv

Etiketler