\"\"Son zamanlarda, yayınlanan dizilerin arasına yerleştirilen reklamlarla ilgili haberler gazetelerde, internet sitelerinde görünmeye başladı. Tüketiciler, diziler arasında konan reklamları izlemeyi bırakın bir tarafa, rahatsız olarak, sürekli kanallar arasında zap yapmaya başladıklarını ifade ediyorlar. Reklamın, farklılık, yaratıcılık adına geliştirdiği, yeni tip tasarımları, filmin arasına konulunca, reklam ve film ayırt edilmez hale gelmeye başladı. Reklamların, dizi aralarında verildiği süreler, izleyicilerin sinirlerini bozan uzunluğa ulaşmış durumda. Halbuki reklam ile ilgili yaratıcılığın, bu yönde de kullanılması gerekmektedir. Reklam izleyicisini sıkmamalı, tam tersine kendini izletmelidir. Dikkat çekmelidir, hoş ve çarpıcı olmalıdır.

Zamanımızda yayına sokulan reklam kuşaklarının bu özellikleri artık görülmemektedir. Süreleri, dizi veya filmin izlendiği sırada, altta görülen reklam bantlarının, ekranı yarım hale getirmesi, hem reklamın izlenmesini hem de dizinin izlenme oranını düşürmektedir. Reklam ise, tüketicilerin sinirlerini bozmaktadır. İnsanları, dizinin nerede başlayıp, nerede bittiğini fark edemez hale getirmektedir. Dizi konusuyla, reklam konusu, insanların zihninde birbirine karışmaktadır. Son zamanlarda reklamların kullandığı tasarımlar; tanıtımlar, fragmanlar, sanal reklamlar, reklam bantlarının hepsi, bir dizinin yayını esnasında uzunca bir süre gösterilmektedir. Bu ise ciddi bir karmaşaya sebep olmaktadır.

Filmi, reklamdan ayıran jenerik, insanları aldatmaktadır. Reklamın bitişini gösteren jenerikten sonra, reklamların farklı şekillerde devam ettiğini gören insanlar, kanal değiştirmektedir.

İnsanların bu rahatsızlıklarının artık, gazete köşelerine kadar taşınması, markaların reklamlarının, etkisizleştirilmesi, izlenmemesine yol açması, reklam kirliliğine yol açması v.b. sebeplerle. RTÜK yeni yasa tasarısı hazırladı. RTÜK'ün yeni yasa tasarısına göre; filmlerde ve haber bültenlerinde, ilk reklamın yayınlanması 30 dakikadan sonra yapılabilecek. Ondan sonra da 30 dakikada bir yapılabilecek. Bir saat süren yayın içerisinde yayınlanan reklam süresi 12 dakikayı geçmeyecek.  

Arşiv

Etiketler