Günümüzün gün be gün gelişen teknolojik sistemlerinde, reklam da yerini almaktadır. İnternet ortamında, televizyonlarda, sinemalarda, outdoor tv’lerde boy göstermeye başlayan animasyon reklamları da, bu gelişimlerin paralelinde, bu mecraya uyum sağlayarak yayınlanmaktadır. Animasyon; (kelime anlamı itibariyle; canlandırma anlamında kullanılmaktadır). Birden fazla resim veya grafiğin konu bütünlüğü içerisinde hareket kazanmasıdır. Reklam veren firmaların veya reklam ajanslarının son zamanlarda sıkça kullanmaya başladıkları reklam animasyonları dikkat çeken, izlenebilir, etkileyici efektlerle ilgi çekmektedir. Grafik tasarım tabanlı programlar olan, durgun grafiklere hareket kazandırabilen bu programlar, Flash, 3DMax, 3D Canvas v.b. olmaktadır. Reklam animasyonlarında hareketlendirme işlemleri, sahnelerin tasarlanarak, kullanılacak karakter veya grafiklerin peş peşe getirilmesi ve bu peş peşe gelen sahneleri, programların belirlenmiş zaman aralıklarıyla hafızasına alarak, peş peşe sunması ile oluşan görüntülerdir. Örneğin; çizgi filmler tasarlanırken de aynı yöntemler kullanılmıştır. Birbiri ardına eklenen binlerce resim ve seslerin birbirlerine eklenmeleriyle hareket kazanmışlardır. Reklamda animasyondan yararlanmak isteyen firmalar, kendi firmalarını temsil edecek karakterler tasarlayabilmektedir. Yarattıkları ve kendi firmalarını temsil eden karaktere, kişilik, duygu ve düşünce yükleyerek kullanabilmektedir. Piyasada en çok tanınan, reklam amaçlı tasarlanmış çizgi karakter VADA, Garanti Bankasını temsil etmektedir. Bu karaktere yüklenen kişilik, duygu, düşünce biçimiyle, çevresinde olup bitenleri yönlendirme ve yönetme biçimi, insanların ilgisini çekmekte ve izlenmektedir. Reklam animasyonları sadece firmayı temsil eden karakterlerden oluşmamaktadır. Bunların yanında internette boy gösteren, animatik banner, hareketli logo veya web sitelerinin bir yerlerinde yer alan küçük kutular halinde animasyon pencereleri de kullanılabilmektedir. Animatik bannerlar firma, kurum ve kuruluşların web sitelerinin üst kısmında bulunmaktadır. Reklam kutuları ise, aynı sitelerin herhangi bir yerinde olabilmektedir. Bunlar, firmaların vizyonu ve misyonu doğrultusunda konu içeriklerine sahip olup, resim, fotoğraf, ses, müzik gibi malzemelerin harmanlanarak hareket kazandırılmasıyla oluşturulmuş animasyonlardır. Aynı şekilde, konu bütünlüğü olmadan sadece resim veya fotoğraflara da hareket verilerek dikkat çekmeye çalışan animasyonlar yapılmaktadır. Metinler için de geçerli olan bu durum, firma sloganlarına, firma isimlerine v.b. hareket verilerek çarpıcı hale getirilmeye ve insanların görüş alanlarına yerleştirilmektedir. Reklam animasyonları, yukarıda belirtilen reklam araçlarının dışında, cep telefonlarına kadar girebilmekte ve reklamlarını yayınlayabilmektedirler. Animasyon reklamlarında da, sevimlilik, saflık, dürüstlük, güvenilirlik v.s. insana ait olgular kavram halinde verilebilmektedir. Aynı reklam filmlerinde olduğu gibi, sahneler, kişiler, doğa ve Pazar canlandırılabilmektedir. Normal reklam filmlerine göre animasyon reklamları daha çok izleyici bulabilmektedir.

Arşiv

Etiketler