Reklam animasyonları, genellikle televizyon, sinema, internet, dijital billboard, outdoor Tv. Gibi reklam mecraları için hazırlanmaktadır. Tasarım programlarından Flash, 3DMax, 3D Canvas v.b. gibi masa üstü bilgisayarlarda kullanılan programlar sayesinde, üç boyutlu grafiklerin yapılabildiği, aynı gerçekteki gibi karakterler, manzaralar, görüntüler, insanlar, hayvanlar, eşyalar çizilebilmekte ve bunlara hareket verilebilmektedir. Reklam animasyonlarında, bugüne kadar kullanılan biçimler; internet mecrasında; hareketli banner, hareketli logo, akan yazılar, değişik hareketleri olan renkler, son zamanlarda gerçeğe yakın sahneler ile karakterler yapılmakta ve yayınlanmaktadır. Televizyon reklam filmlerinde ise; hareket eden eşyalar, efektler, çizgi kahramanlar v.s. üretilmiş ve yayınlanmaktadır. Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte, reklamda animasyon olayları, gittikçe daha çok kullanılmaya, bu alanda ki yaratıcılığa daha çok önem verilmeye başladığı görülmektedir.

Yukarıda sayılan animasyon çeşitleri basit olmaktadır. Fakat günümüzde, sanki her şey gerçekte varmış gibi görüntüler oluşturulabilmektedir. Üç boyutlu programların buna imkan verebildiği, modelleme yöntemiyle yapılan animasyonlar, gerçekte olan görüntülerden daha çok dikkat çekmekte ve kullanılmaktadır. Normalde basit animasyonları, normal grafik tasarımcılar da yapabilirken, modelleme ile animasyonların hazırlanması olayını, sadece bu alanda uzmanlaşmış kişiler yapabilmektedir. Ama genellikle, firmaların sıkça başvurduğu animasyon reklam çeşitlerinde, modellemenin yapıldığı henüz az bulunmaktadır. Televizyon reklam filmlerinde, normal insanlarla birlikte animasyon karakterleri kullanılabilmektedir. Örneğin, Yapı ve Kredi Bankasının karakteri, Türkcell'in karakterinde olduğu gibi. Birçok firmayı temsil eden bir çizgi animasyon karakteri bulunmakta veya uygun bir karakter arama çalışmaları sürdürülmektedir. Bütün bu arayışlar, reklam sektörünün dikkat çekmek için, reklamı diğerlerinden ayırabilmek için başvurdukları yollardır.

Bunların dışında, reklam filmlerinin jeneriklerinde, yani reklam filmi başlamadan veya bitiminde de renkler, firma logolarının hareket ettiği gözlenmektedir. İnternet alanında yapılan animasyonlarda ilerleme daha çok görülmektedir. Pek çok yapım firmasının, internet sayfalarının ara yüzleri, sadece animasyonlardan oluşturulmuştur. Bunun dışında, birçok firmanın resmi web sitesinde, hareket eden kareler, reklam sloganları, logolar, gömülü link hareketleri bulunmaktadır. Sinema reklam filmlerinde animasyon reklam çalışmaları, diğer alanlardan daha çok görülmektedir. Sinema reklam filminin çekim maliyetlerinin yüksek olması, bu alana reklam hazırlayan firmaların da büyük olmasını gerektirmektedir. Sinema reklam filmlerine büyük bütçeler ayrılmakta ve bu alanda olabilecek en iyi çalışmaların yapılabilmesine olanak sağlanmaktadır.

Bu noktada, kaliteli sinema efektleri, animasyonları, modelleme çalışmaları yapılabilmekte ve kullanılmaktadır. Reklamlarda animasyon özellikle çocuk ve genç yaştaki insanların beğenisini kazanmakta ve izlenmektedirler. Bu yüzden reklamda animasyon kullanımı daha çok bunlara yönelik reklamlarda kullanılmaktadır.

Arşiv

Etiketler