Reklam ajanslarının yapısı, firmaların tasarımlarında gerekli olan, bütün çalışmaların yapılmasını sağlayacak birimlerin istihdam edilmesinden oluşturulmuştur. Bilindiği gibi tanıtım ajansları, firmanın bu ihtiyaçlarını, olması gerektiği gibi yani doğru ve etkili olarak tasarlayabilmek için toplum analizlerini yaptırmaktadır. Ondan önce de firmadan sunum almaktadır. Burada firmanın, ihtiyacı olan tanıtımın ana teması ve etkili olabilecek mecraların tespitini yapabilmektedirler. Firma ile görüşmeleri, ajansta bulunan belirli bir birim yapmaktadır. Tasarım ayrı birim tarafından, tanıtım metni ayrı bir birim tarafından yazılmaktadır. Bu tip çalışmaların en ufak bir ayrıntısıyla ilgili, o alanda uzmanlaşmış kişiler veya birimler ilgilenmektedir. Reklam ajansları, sektörde faaliyet dizini olarak belirledikleri alanlara göre yapılarını oluşturmuşlardır. Kimisi sektörün sadece organizasyonlar boyutunu, bazıları promosyon boyutunu, kimisi açık hava boyutunu, kimisi internet mecralarını faaliyet alanı olarak belirlemiştir. Burada saydıklarımız genellikle sınırlı reklam ajansları olarak nitelendirilmektedir.

Bunların hepsinin yapısı, çalıştıkları alanla ilgili uzmanların istihdam edilmesiyle oluşturulmuştur. Ama bunların dışında bir tam hizmet ajansı bulunmaktadır. Tam hizmet reklam ajansları, yukarıdaki bütün faaliyetleri kendi bünyelerinde yapabilecek kadroları bulundurmaktadır. Bir tam hizmet ajansında bulunan birimler ve kişiler şöyledir; halkla ilişkiler birimi, planlama birimi, tasarım birimleri, medya planlama birimleri, PR yani piyasa araştırma birimlerini bulundurmaktadırlar. Bunlardan halkla ilişkiler birimi, firma kurum ve kuruluşlarla iletişimi kurar ve bunun devam ettirilmesinden sorumludur. Genellikle bu birim, aynı zamanda tanıtım işlerini de almaktadır. Planlama bölümü, alınmış olan işlerin, nerede, ne şekilde yapılması gerektiğine karar vermekte ve buna uygun stratejik plan hazırlamaktadır. Planlamalarını, firmanın ayırdığı bütçe dahilinde yaparlar. Tasarım ekipleri de, tanıtımı yapılacak ürün ve hizmetin, hangi mecrada uygulanacağını veya yayınlanacağını öğrenerek, tasarımlarını ona göre yaparlar. Tasarım ekipleri, bu tip filmin gereksinimlerine göre veya basılı tasarımlara göre, uzmanlaşmış kişileri bulundurmaktadırlar.

Medya planlama birimi de, yayınlanacak veya uygulanacak tasarımın medya planlamasını yapar, televizyon kanallarının tespitini yaparak onlarla ücret anlaşmasını sağlar. Açık hava araçlarının kiralanmasından da bu ekipler sorumlu olmaktadırlar. Reklam ajanslarının içerisinde ayrıca, metin yazarları, yönetmenler, yaratımcı direktörler, kreatif direktörler bulunmaktadır. Bunlar da tanıtım metninin yazılmasından, yönetilmesinden veya senaryo haline getirilmesinden sorumludurlar. Görüldüğü gibi bir kampanyada ihtiyaç duyulan bütün ekipler ve uzmanlar bulunmaktadır. Bu şekilde  firmaların bütün tanıtım ihtiyaçlarını karşılayabilirler. Etkili ve çarpıcı tasarımları ortaya koyup, firmaların amaçlarına ulaşmalarını sağlayabilirler.  

Arşiv

Etiketler