Twitter, reklam ajansınıza internet üzerinden bir akış sağlamak için kullanabileceğiniz en popüler sosyal medya araçlarından biri. Ancak sorun şu ki, birçok reklam ajansı, sosyal medyayı kullanmaya hiçbir strateji geliştirmeden başlıyor. Oldukça fazla sayıda reklam ajansının sosyal medya hesabı, "Bakın bizim Facebook, Twitter, LinkedIn hesaplarımız da var" demek için açılmış gibi duruyor.
Firmaların sosyal medyayı nasıl kullanabileceği konusunda yazdığımız her yazıda bunu ısrarla vurguluyoruz: Sosyal medya hesabınız, bir iş yeri tabelası değildir. Sürekli takip edilmesi, ilgilenilmesi, değerli içerik sağlanması, canlı tutulması gereken ve müşterilerle iletişim kurulabilecek bir mecradır.
En önemli sosyal medya kanallarından biri olan Twitter'da reklam ajanslarının en sık yaptığı hataları aşağıda listeledik. Bu hataları aslında her tür işi yapan firmaya uyarlayabiliriz ve firmalar bu hataları yapmamaya ne kadar dikkat ederse o kadar iyi olacaktır.
1- Hesabı Açıp, Gerisiyle İlgilenmemek
Bunu yapmışsanız, "Twitter hesabı aç" maddesinin yanına bir tik atmakla yetinmişsiniz demektir. Bu hesaptan müşteri sayınızın artmasını veya firmanıza olan ilginin büyümesini beklemeyin.
2- Hep Kendinizden Bahsetmek
Sadece reklam ajansınızda çalışan x, y, z personelinizin terfi ettiğinden, yeni aldığınız işlerden ve ödüllerden bahsetmek, okunabilir ve iyi içerik sağlamak demek değildir. Tabi ki bunlardan da bahsedebilirsiniz, ama her zaman değil.
3- Anonim Yazmak
Sosyal medya, esas olarak insanlar hakkındadır. Twitter hesabınızın tweetlerini kimin attığını yazmak, firmanızın daha samimi ve gerçek algılanmasını sağlayacaktır. Mesela Ford, sosyal medya temsilcisi olarak bir kişiyi belirlemiştir ve firmanın Twitter gönderileri, firma ismiyle değil de o kişinin şahsi Twitter ismiyle yapılmaktadır. "Ford'un Twitter gönderisi"ndeki resmî ve biraz uzak, biraz da soğuk havayla "@ScottMonty'nin tweet'i" demek arasındaki ulaşılabilir ve samimi hava farkını herhalde siz de hissetmişsinizdir.
4- Otomatik Cevaplar
Bilmiyorsanız öğrenin: Otomatik cevaplara herkes sinir olur. Bu, sizinle ilgilenen ve belki de sizinle çalışmayı düşünen bir müşterinin bir şey düşünüp veya merak edip attığı bir tweet'in reklam ajansınızda kimse tarafından önemsenmediğini, görülmediğini ve "Şunu da bir aradan çıkaralım" şeklinde görüldüğünü söylemenin güzel bir yoludur.
5- Niteliksiz İçerik Sağlamak
Twitter hesabınızın takip edilmesi için müşterilerinizin ilgisini çekecek, onları bilgilendirecek, çeşitli yeniliklerden haberdar edecek, kısaca müşterilerin okumak isteyecekleri bir içerik sağlamalısınız.
6- Takipçilerinizle Etkileşimde Bulunmamak
Twitter, müşteri kitleniz için ulaşılır olmanızı sağlamak adına büyük bir fırsattır ve burada nasıl ve ne içerikte iletişim kurduğunuz müşterilerinizi ciddi biçimde etkileyebilir. Aynı şekilde, ulaşılır olmak, müşteri ağınızı genişletmek için de büyük bir fırsattır. Sadece resmi tweet'ler atıp takipçilerinizle karşılıklı iletişim kurmamak, etkileşime daha açık Twitter hesabı olan firmaların gerisinde kalmanıza sebep olabilir.
İyi etkileşim için bütün gün Twitter hesabınıza bakmak zorunda değilsiniz. Bu iş için belirli bir saat aralığını düzenli olarak kullanmanız yeterli olacaktır.
7- Twitter Hesabınıza Olan Akışı Size Ait Başka Mecralara Yönlendirmemek
Bir reklam ajansı olarak, websiteniz dahilinde veya ayrı bir blog yazabilir ve Twitter'ı da bu bloga akış sağlayacak bir kapı olarak görebilirsiniz. Bu durumda blog sayfanız veya siteniz, sosyal medya stratejinizin temelini oluşturmuş olur.
8- Üçüncü Taraf Twitter Araçlarını Kullanmamak
Bu araçları, sizin için en iyi hedef kitlesini belirlemek ve Twitter tarafından belirlenen ölçüler içinde bir takipçi veritabanı oluşturmak için kullanabilirsiniz. Bütün blog gönderilerinizi herkesin okuduğunu düşünmek biraz saflık olur. Ajansınızın eski blog gönderilerinin raf ömrü çok uzundur ve bunu SEO dışında, SocialOomph gibi üçüncü taraf Twitter araçlarıyla gönderilerinizi yeniden amaçlandırılmış hale getirerek de yapabilirsiniz.
Yeniden amaçlandırma (Repurposing) dediğimiz şey, sizi her gün yeni içerik eklemekten kısmen kurtarabilecek bir yol. Aynı içeriği slayt, video, e-kitap veya sesli dosya biçimine dönüştürüp farklı kanallarda sunabilir ve böylece, Twitter hesabınızda sürekli eski blog gönderilerinize linkler vermek gibi pek de hoş durmayan bir içerik sağlama yolunu daha çekici hale getirebilirsiniz. Yeniden amaçlandırma esnasında, bazı eklemeler ve ufak değişiklikler de yapabilirsiniz.