1. Yanlış İletişim Kurun Reklam ajansları için şüphesiz en önemli konu iletişimdir. Müşterinizle çok az iletişim kurun veya firmanızda birkaç kişi birden iletişimden sorumlu olsun ve hepsi farklı farklı bilgiler ve verilerden bahsetsin. Müşterinize dair gelişmelere tam hakim olmadığınız halde bir şeyler söyleyin, canlarının sıkkın olduğu zamanlarda çalışanlarınız müşterilere firmanızı şikayet etsin ve başka müşterilerinize ait bilgileri ağzınızdan kaçırın. 2. Taleplerini Karşılayabileceğinizden Çok Daha Fazla Müşteri Kabul Edin 10 kişilik ekibinizle, 300 müşteriyle ilgilenmeyi deneyebilirsiniz. Böylece hiçbir müşterinize doğru düzgün geri dönüş yapamaz, merak ettikleri konularda bilgi veremez ve detaylı olarak ne istediklerini konuşmak için vakit ayıramazsınız. Bu kadar özen gösterilmek, müşterinizin gözünün sizden başka bir reklam ajansı görmemesini sağlayacaktır. 3- Eğitimsiz Personel Çalıştırın Çözüm ve strateji konusunda, daha az masrafla daha çok hizmet verme konusunda, hızlı ve hatasız olarak müşterinin taleplerini yerine getirme konusunda ve müşterinin taleplerini anlamak konusunda hiçbir eğitimi olmayan personelin çalıştığı orijinal bir reklam ajansı olmak istemez misiniz? Ayrıca, sık sık personel değiştirirseniz, müşteriniz kampanya stratejisini her gittiğinde başka birinden dinlemekten ayrı bir keyif alacaktır. Reklam ajansları her zaman kalitesiyle değil, bazen de orijinalliğiye öne çıkar. Siz de konunun uzmanı olmayan personelinizle isim yapın. 4- Müşterilerinizin Değişen Taleplerine Kulaklarınızı Tıkayın Başlangıçta çok iyi sonuç veren kampanyalarınız artık eskisi gibi işe yaramıyorsa ve müşteriniz doğru yönde ilerleyip ilerlemediğinizi sorgulamaya başlamışsa hiç sorun etmeyin. Hep yaptığınızı yapmaya devam edin. Müşterinizin onun işini, sektörünü, hedefini ve işini anladığınızdan emin olmasına gerek yok. O size alışmış zaten, tek bir ürün satamasa da hep sizin reklam ajansınızla çalışacağından emin olabilirsiniz. 5- Çok İyi Bir İş Çıkarsanız da Reklamcılık Lafını İlk Kez Duymuşçasına Mütevazı Olun Çok özenli çalışan bir reklam ajansı olarak, harika bir iş çıkarıp müşterinizin yıllık kârını ikiye mi katladınız? Boynunuzu büküp, "Aman efendim, kim olsa aynı şeyi yapardı." deyin. Böylece, müşteriniz değerinizi bilemez ve bir sonraki işi de başka bir firmaya yaptırır. Müşterinize, bütçenin çok altında bir giderle çok iyi bir iş çıkardığınızı özellikle söylemenize de gerek yok. Tasarruf etmeyecektiniz de ne yapacaktınız? 6 - Yeni Müşteriler Bulunca Eski Müşterilerinize Artık Önem Vermeyin Yeni müşteriler bulup heyecanla yeni projelere başladığınızda eski müşterilerinizi unutun gitsin. "Nasıl olsa ben o markayı kaptım, onlar hep benimle çalışır" diye düşünün ve hiç onların halini hatırını sormayın. Zaten bıktırdı onlar da, aynı şey aynı şey... Siz önemli bir reklam ajansısınız, size müşteri mi yok?      

Arşiv

Etiketler