Reklam ajanslarının çalışma biçimleri, birbirinden farklı olmakla birlikte, reklam sektöründe hizmet verdikleri faaliyet dizinleriyle de ilgili olmaktadır. sınırlı hizmet ajansları, kendi alanlarında, örneğin promosyon hizmet ajansıysa, promosyonlarla ilgili araştırmalar yapmakta, bunlarla ilgili farklı, çarpıcı bir ürün bulmaya çalışmaktadır. Reklam veren herhangi bir firmanın, promosyona ihtiyaç duyması halinde de, hazırlamış olduğu ürünü teklif etmektedir. Reklam veren firmanın, bu teklifi kabul etmesi halinde, ürünün üretilmesini sağlamakta ve reklam veren firmanın adına dağıtılmasını sağlamaktadır. Buna benzer olarak, organizasyon reklam ajansları da, reklam veren firmaların organizasyon anlamındaki ihtiyaçlarına cevap vermektedir. Gene açık hava reklam ajansları da, reklam veren firmanın veya tam hizmet reklam ajansının istediği, tabela, billboard, megalight, silindir kule, durak tasarımları, duvar tasarımları v.b. diğer açık hava reklam araçlarını hazırlamakta ve monte etmektedir.
Fakat tam hizmet reklam ajansı farklı biçimlerde çalışmaktadır. Bunlar bir reklam kampanyasını baştan sona kadar, bütün ayrıntılarını hazırlayan ve uygulanmasını sağlayan ajanslar olmaktadır. Sınırlı reklam ajanslarının hazırladıkları bütün işleri de kendi bünyelerinde olmasa bile, ilgili ajanslarla bağlantı kurmakta ve yapılmasını sağlamaktadırlar. Tam hizmet reklam ajansları, reklam veren firmayla, reklam anlaşmasını imzaladıktan sonra, reklam veren firmadan sunum almaktadırlar. Bu sunumda, reklam veren firmanın amaçlarını öğrenmekte ve firmayla ilgili geçmişten bugüne kadar ki, reklam deneyimleriyle ilgili bilgileri almaktadırlar. Reklam veren firma, sunumda, kendi vizyonunu ve misyonunu anlatmakta ve reklam ajansına kullanılmasını istedikleri verileri aktarmaktadır.
Reklam ajansı bu noktadan sonra, reklam veren firma için, toplum analizlerine başvurmaktadır. Reklam veren firmanın, ürün ve hizmetleriyle ilgili tüketicilerin düşüncelerini, beğenilerini, deneyimlerini öğrenmektedirler. Analizlerden elde edilen bilgilerle, reklam veren firmanın sunumunda aldıkları verilerle birleştirilmekte ve sonuçlar üretmektedirler. Ellerine geçen veriler ışığında, ajansın planlama birimi, yapılacak olan reklam kampanyasını stratejik olarak planlamaktadırlar. Bu çeşit planlamalar, genellikle reklam veren firmanın bütçesine bağlı kalınarak yapılmaktadır. Planlamada yapılacak olan reklamın türü tespit edilmektedir. Reklam filmi, cıngıl, spot, veya diğer mecraların hangileriyle bunlar belirlenmektedir? Buna göre, reklam ajansının tasarım ekipleri, işe başlamaktadır. Reklam metin yazarları ve sanat yönetmenleri reklam metnini yazmaktadır. Tasarımcılar reklam metinini tasarlamakta ve görüntüleri oluşturmaktadır.
Eğer yapılacak olan reklam filmi ise; yapım firması devreye girmekte ve çekilmesini sağlamaktadır. Oyuncu ve malzeme tedariklerini de oyuncu ve reklam ajansı, tam hizmet reklam ajansına yapmaktadır. Yapılan reklam planlamasında, açık hava reklam araçları kullanılacaksa, tasarım ekipleri ilgili araçlara uygulanacak tasarımı yapmakta ve ajansın medya planlama birimi, açık hava reklam ajanslarıyla bağlantı kurmakta ve tasarımların basılmasını ve uygulanmasını sağlamaktadırlar.