Reklam ajanslarında işleyiş tam bir uyum içerisinde yapılmaktadır. Ajansın temsilcilerinin de bazen bulunduğu halkla ilişkiler birimi, firmalar ile diğer ilgili kurum ve kuruluşlarla iletişim halinde olan birimdir. Firmalarla iş bağlantılarından, ajans ile firma arasında ki diyalogun kurulması ve sürdürülmesinden sorumludur. Halkla ilişkiler birimi ayrıca, tanıtımın firmalar için önemini aktaran, onları bu konuda ileriye doğru taşımaya çalışan birimdir. Halkla ilişkiler birimi, firmalardan işi aldıktan sonra, kreatif yönetmene işi devretmektedir. Tasarımcı ekiple birlikte kreatif yönetmen, bazen halkla ilişkiler biriminden bir yetkilinin bulunmasıyla, firmanın Brief'ini almaktadırlar. Brief'ten sonra, eğer, firma, piyasa araştırmalarının yapılmasını istiyorsa, piyasa araştırma ekibi, ajansın bünyesinde bulunmaktaysa görevlendirilmektedir. Eğer reklam ajansları bünyesinde böyle bir ekip bulunmuyorsa, halkla ilişkiler birimi, piyasada bağımsız çalışan bir (PR) piyasa araştırma firması bulmakta ve görevlendirmektedir. Piyasa araştırma firması veya birimi, firmanın geçmişinde yaptığı tanıtım deneyimlerini, tüketicilerin firma ile ilgili fikir, deneyim ve beklentilerini tespit eden analizler yapmaktadır.


Araştırma biriminin analizlerinden sonra, buradan elde edilen bilgilerle birlikte kreatif yönetmen, tanıtımın bütün süreçlerinde, ekiplerin çalışmasından ve performansından sorumlu olduğu için, metin yazarları ile tasarımcıları, alınan işle ilgili bilgilendirmekte ve neler yapılması gerektiği konusunda, birbirleriyle fikir alışverişlerinde bulunmaktadırlar. Bu süreç içerisinde tasarım oluşturulmaktadır. Metin yazarı ve sanat yönetmeni birlikte çalışarak bunu yazmaktadırlar. Grafik tasarımcılar, metin ortaya çıktıktan sonra, tantımın grafiklerini yapmaktadır. Eğer yapılacak iş, film ise, yapım firmalarıyla ve oyunculuk reklam ajanslarıyla birlikte çalışılmaktadır. Yapım firmalarının yönetmenleri de tanıtımın tasarlanması aşamasına katkıda bulunabilmektedir. Eğer diğer mecralar için tasarım yapılacaksa, genellikle buradaki tasarımcılar işi yapmaktadırlar.


Tasarım bu birimlerde bittikten sonra, reklam ajanslarının planlama bölümü, çalışmaların günümüz koşullarında hangi medya organında, hangi zamanda, hangi saatte yayınlanması gerektiğini içeren planı oluşturmaktadır. Planlama bölümü, tanıtımın yayınlanması veya uygulanmasıyla ilgili yol belirlerken, piyasa araştırmaları, fiyat araştırmaları yaparak yayın saatlerini/günlerini belirlemektedir. Bu bölüm bütün bunları, firmanın, buna ayırdığı bütçe çerçevesinde hazırlamaktadır. Burada bütçe, kalem kalem düşünülmekte ve en ufak bir fire verilmemektedir. Çalışmanın yayınlanacağı veya uygulanacağı medya belirlendikten sonra, bu tip kuruluşlarla iletişime girilmekte ve onlarla, gün, saat ve maliyet anlaşmaları yapılmaktadır. Reklam ajanslarının planlama bölümü tanıtımın uygulanmasıyla ilgili yol belirlerken, belirlenen medya organları arasında, tirajı en yüksek, reytingleri en yüksek kanallara dikkat etmektedir.