Reklam ajanslarında çalışmak için, bu sektörde deneyim sahibi olmak veya yüksek öğrenim kurumlarının her hangi birinde verilmekte olan ve tanıtımla ilgili bölümlerin birinden mezun olmak gerekmektedir. Özel eğitim kurumlarının verdikleri kursları alıp, sektörde çalışanlar da bulunmaktadır. Bu kuruluşların bünyesinde çalışan kişiler, genellikle şu mesleklere sahip olabilmektedir. Grafik tasarım, web tasarım, endüstriyel ürün tasarımı, halkla ilişkiler, metin yazarlığı, sanat yönetmenliği, yönetmenler, piyasa araştırmacıları v.s. Bunlarında dışında, ajansların planlama bölümünde çalışanlar, gene yüksek öğrenim kurumlarının ilgili bölümlerinden mezun olmaktadırlar. Kişilerin, reklam ajanslarında çalışabilmeleri için, kendilerinin sahip oldukları ve bu sektörde kullanılabilecek yeteneklerinin olması gerekmektedir. Çünkü bu sektör, hangi alanda olursa olsun, algıları yüksek, yaratıcı, farklılıkları ve etkileşimleri çabuk kavrayabilen zihinlere ihtiyaç duymaktadır.


Kişiler, kendilerinde olduklarını düşündükleri yetenekleri doğrultusunda, ister yüksek öğrenim kurumlarının ister özel kurumların eğitimlerinden geçtikten sonra reklam ajanslarında çalışabilmektedirler. Ajansların kimisi belirli faaliyet alanlarını kendilerine hedef almış, bu alanda ki çalışmalarını veya araçlarını yapmaktadırlar. Bu kuruluşların türleri genel olarak; açık havaı, dijital, tam hizmet, oyunculuk ve tanıtım, organizasyon, promosyon tanıtım ajansı v.b. olmaktadırlar. Bunlardan, tam hizmet olanlar, bir kampanyanın ihtiyaç duyabileceği bütün alanlarda çalışmakta ve en uzman kadrolara sahip olan ajans olmaktadır. Diğerlerinde ise, faaliyet alanları sınırlıdır.


Örneğin; açık hava ajansları, tabela, billboard, silindir kule, megalight v.b. araçlarını hem kendilerini tasarlayıp üretmekte hem de üzerindeki tasarımını yapmaktadır. Bu tip ajanslar, internet, televizyon v.b. farklı mecralara ait tanıtımlarla ilgilenmemektedirler. Diğer ajanslar da benzerdir. Her biri kendi faaliyet dizininde çalışmalarını yapmaktadır. Bunlardan sadece, tam hizmet olan bütün faaliyetleri yapmaktadır.



Reklam ajansları bünyesinde bulunan mesleklerin kimisi her faaliyet alanı için olmazsa olmazlardandır. Örneğin grafik tasarım böyle bir meslektir. Bunun dışında web tasarım da gene, her ajansta çalışabilenlerdendir. Fakat grafik tasarımcılar kadar değildir. Bir kişinin, uzman olabilmesi için, tam hizmet yapanlarda çalışması önemli olmaktadır. Bu durum, bu sektörün bütün faaliyetlerini öğrenmesi veya hepsi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktadır. Diğer ajanslarda çalışmak ise, ilgili tanıtım ajansının faaliyet alanı konusunda uzmanlaşılmakta fakat diğer faaliyet alanlarında yetersizliklerin yaşanmasına neden olabilmektedir.


Reklam ajanslarında çalışabilmek için, ilgili eğitim veya kurslardan mezun olduktan sonra, bu tip ajansların, istenilen birinden randevu alarak, görüşülmesi gerekmektedir. Her zaman için yüz yüze görüşme yapmak, tanıtım ajansları için de çalışacak kişi için de birçok konuda belirleyici olabilmektedir.