Yaratıcılık denince, insanların aklına ilk önce, hiçbir veri yokken, kullanılması istenilen malzemelerin uygulama biçimleri gelmektedir. Fakat aslında bu özelliğin temel anlamı, en azından reklamcılıkta istenilen temel anlamı bu değildir. Burada istenilen durum, hiçte sanıldığı gibi basit değildir. Bu sektörün bütün süreçlerini, bugüne kadar kullandığının ve kullanamadığının öğrenilmesiyle, genelde insanın yapısını, algılarını, etkilenme durumunu gün ışığına çıkaran, bilimsel disiplinlerin tespitlerini, firmaların amaçlarını ve bu amaca ulaştırabilecek Pazar koşullarının bilinmesiyle ortaya çıkarılabilecek yaratıcılıktır. Bu noktada, firmaların veya reklam ajanslarının, hangi şeyi kullanmanızı istemelerinin değeri, sizin bulduğunuz fikirle alakalıdır. Eğer fikriniz hiçbir duruma aykırı düşmüyor ve yenilik, canlılık içeriyorsa, onların istediği değil, kendi fikrinizin önemi büyüktür. Yukarıda öğrenilmesi gereken ana konularla birlikte, bir de sektör içerisinde uzun süreli pratik deneyimlere de sahip olmanız gerekmektedir. Ancak ondan sonra yaratıcılıktan söz edebiliriz.

Çünkü bulduğunuz ve yaratıcı olduğunu düşündüğünüz fikir, çok iyi bile olsa, pek çok şeyle çakışabilir yani ters düşebilir ve zarar verebilir. Firmanın geçmiş faaliyetlerine, anlayışına, insanların onu tanıma biçimlerine ters düşebilir. İnsanların algılarına, geleneklerine, göreneklerine ters düşebilir. Bu ve buna benzer durumların olmaması için, bununla ilgili pek çok veriye sahip olmak gerekmektedir. Reklam ajanslarının yaratıcılığı bütün bu eğitim ve deneyimler üzerinden yapılmaktadır. Elbette bu, her ajansım diyen için geçerli değildir. Burada, bu tip kuruluşların bünyelerinde çalışan uzmanlar, uzmanların nitelikleri, kadrolarının yapısı, yaptıkları geçmiş işler, ne kadar geniş çerçevede faaliyet gösterebildikleri çok önemli olmaktadır. Eğitim-deneyim-zekâ-yaratıcılık=reklamcı işte bu sektörde başarılı olabilenin formülü ve tam olarak tanımı budur. Bu noktadan sonra, bir insanın yeni, farklı, çarpıcı bir şey bulamaması zordur. Her zaman için bulunan, yeni ve canlı bir fikir olacaktır. Tasarım aşamasına gelene kadar yapılan elemeler, araştırmalar, sonuçlar, verilerden elde edilen sonuçlar, kullanılabilecek en uygun unsurlar olarak önüne çıkacaktır.

Bu yüzden yaratıcı reklam ajanslarının kadro yapısı, bu tip insanlardan oluşturulmaktadır. Kampanyaların bütün süreçlerine hâkim olabilen, kontrol edebilen, yönlendiren uzmanlar çalıştırılmaktadır. İşte bu yapıda ki reklam ajansları illa ki yaratıcı olmaktadır. Firmaları amaçlarına taşıyabilecek unsurları bulmakta ve kullanma biçimini, yerini, hedef kitlesini tespit ederek, onlara nereden ve nasıl seslenebileceklerini bulabilmektedirler. Hedef kitlesinin bütün yönlerine yönelik, etkin soruları ortaya çıkarmakta ve doğru sonuçlar elde ederek, aynı zamanda, kullanabileceği malzemelerini de bulmaktadır.  

Arşiv

Etiketler