2007 yılındaki toplantısı İstanbul’da yapılan, 60 ülkede reklamcılık alanında faaliyetleri olan 75 reklam ajansından oluşan reklam pazarlama ve  iletişim ağlarından ICOM (Bağımsız Reklam Ajansları) 2010 yılındaki ajans toplantılarını 25-28 Nisan 2010 arasında Pekin’de gerçekleştirecek.


Toplantıya katılan Bağımsız Reklam Ajansları üyesi reklamcılar, Çin’in gelişimini ve dünya düzeni içinde baldığı rolü Çin’de tartışacaklar. 1929’dan bu yana dünyada yaşanan bu büyük ekonomik krizi de tartışacak olan ICOM üyesi reklam ajanslarının firma  temsilcileri, Ekonomik krizin reklam sektörü, reklam müşterileri ve sektörün uzamanları üzerindeki etkilerini ve ajanslara kazandırdığı deneyimler üzerinde birbirleriyle tartışıp görüş alışverişinde bulunup Yenilikçi fikirleri başarılı işlere dönüştürmeyi hedefliyorlar.


“2010 ATILIM YILI OLACAK”


Ajans toplantısının ev sahibi Rayken Brandiletişim firmasından Mike Lau, 2010’un Çin astrolojisine göre “Kaplan Yılı” olduğunu ifade edip, “Kaplan, enerji, macera güç ve dinamizmin sembolüdür 2009 yılında dünyada yaşanan global ekonomik krizin de etkisiyle faaliyetlerimizde durgunluk yaşamıştık Şimdi ise atılım yapma yapma zamanı.” dedi.


Bağımsız Reklam Ajansları 2010 Pekin toplantısında, Advertising Age editörlüğünün yanında AdAgeChina’nın da editörü olan Normandy Madden, “Çin’de reklam uyglamaları” üzerine fikirlerini ajanslarla paylaşacak. Nokia’nın Güneydoğu Asya ve Pasifik’ Online satışından sorumlu bölge Başkanı Chris Schaumann, mobil reklam ve pazarlamadaki dünyadaki son gelişmelerle ilgili bilgi verirken, Stratejik Kurumsal İletişim Danışmanlığı Şirketi The Wolf Group’tan David Wolf, yeni dünya düzeni içinde Çin’in yerini anlatacak.


Çin’in olağanüstü büyümesinin masaya yatırılacağı 2010 Dünya reklam ajanslarıToplantısı’na Ülkemizi ICOM’un Türkiye ajansı Fikir Merkezi’nin Eş Başkanı, aynı zamanda Bağımsız Reklam Ajansları yönetim kurulunda Avrupa temsilcisi iki üyeden biri olan Meltem Gürler temsil edecek.


Toplantıyla ilgili olarak Meltem Gürler “, Çin’in şimdiye kadar hep üretim üssü olarak görüldüğünü; bu toplantıda reklam ajansları olarak Çin’in bu tüketici boyutuyla ilgileneceklerini ifade etti.