İstanbul Gezi Parkı'nda başlayan ve tüm Türkiye'yi saran eylemlerin basında yer almaması, uluslararası reklam ajanslarını kızdırdı.
Ağaçları kesilip yerine alışveriş merkezi yapılması planlanan Gezi Parkı için direnişe geçen Türkiye'nin sesi tüm dünya televizyonlarında yankılanırken, Türk televizyonları bu duruma sessiz kalarak halkın tepkisine neden oldu. Medyanın bu sessizliğinden rahatsız olan uluslar arası reklam ajansları harekete geçerek, medya kanallarının hafta sonu yayınlamayı planladığı reklamlara ambargo koydu.
Uluslar arası reklam ajansları; Mindshareworld, Maxus, Mec, Mediacom, O.M.D, Carat, Vizeum, Starcom, Mediawest ve Universal Mccann birlikte çalıştıkları markaların reklamlarını kesti. Türkiye'deki temsilcilikleriyle görüşüp; Beko, Aygaz, Ford, Koçtaş, Arçelik, İklimSa, Lassa, Carrefoursa, Vodafone, Algida, Unilever, Visa, Ikea, Pegasus, Finansbank ve ING Bank gibi markaların reklamlarını kesme kararı alan reklamcılar, anlaşmalı oldukları basın kuruluşlarıyla, anlaşmalarını gözden geçireceklerini de vurguladı.