Reklam sektörünün kuruluşları olan reklam ajansları, birbirinden farklı faaliyet alanlarında çalışmaktadır. Sinema ve Televizyon Reklam Ajansları, Promosyon Reklam Ajansları, Organizasyon Reklam Ajansları, Açık Hava Reklam Ajansları, Reklam ve İlancılık Reklam Ajansları, Oyunculuk ve Reklam Ajansları reklam sektöründe faaliyet gösterenlerdir. Bunların dışında da, bir reklam kampanyasını baştan sona kadar, her mecrada yapabilen, kendi bünyesindeki ekiplerle, yukarıda sayılan reklam ajanslarının faaliyet alanlarından birine ihtiyaç duyduğunda bağlantı kurarak yaptıran, tam hizmet reklam ajansları bulunmaktadır. Yukarıdaki her reklam ajansı, belirlediği faaliyet alanının ihtiyaçlarını karşılayacak uzman ekipleri çalıştırmaktadır. Ama hepsinin bazı ortak özelliği bulunmaktadır. Yani hepsinin çalışanları arasında, mutlaka bir grafik tasarımcı, bir de web tasarımcı bulunmaktadır. Çünkü reklam veren firmalar, hangi mecrada reklam yapmayı seçerse seçsin, mutlaka grafik çalışmalarına ihtiyaç olmaktadır. Aynı şekilde, günümüzde ilerleyen teknolojinin gelişimi olarak, internet alanında iş yapabilecek bir web tasarımcıya ihtiyaç olmaktadır.

Bütün ajansların ortak olan kadroları olan grafik ve web tasarımcıların dışında, diğer birimlerden, bir müşteri temsilcisi, bir de halkla ilişkiler uzmanı bulunabilmektedir. Geri kalan çalışanları, her ajansın faaliyet alanıyla ilgili uzmanlaşmışlardır. Örneğin; organizasyon reklamda, organizasyon alanında uzmanlaşmış bir kişi olmaktadır. Bu kişi bir semineri, kongreyi, toplantıyı, paneli, söyleşiyi rahatlıkla organize edebilecek bilgi ve beceriye sahip olmaktadır. Aynı şekilde, promosyon reklam ajansında da, promosyonel ürün konusunda uzman bir kişi bulunmaktadır. Yukarıda saydığımız reklam ajanslarında en geniş kadrolara sahip sinema-televizyon reklam ajansları ile tam hizmet reklam ajanslarıdır. Sinema-televizyon reklam ajanslarında, reklam metin yazarı, sanat yönetmeni, yönetmenler, kreatif direktörler ile, çekim ekipleri, yani kameramanlar, görüntü yönetmenleri, tasarımcılar, modelleme uzmanları v.s. bulunmaktadır.

Bunların dışında tam hizmet reklam ajansı, en geniş kadrolara sahip olan ajans olmaktadır. bunlar da kendi bünyelerinde, halkla ilişkiler birimi, planlama birimi, medya planlama birimi, (PR) yani piyasa araştırma birimi, reklam metin yazarı, sanat yönetmeni, kreatif direktörler, müşteri temsilcileri, muhasebe ve sekretarya istihdam etmektedirler. Reklam veren firmaların, büyük ölçekte çalışanlarını yani büyük markaların işlerini yapan ajanslar olmaktadır bunlar. Yukarıda bahsettiğimiz diğer ajanslar, genellikle orta ölçekli veya küçük ölçekli firmaların reklamlarını, daha fazla yapmaktadırlar. Çünkü orta ve küçük firmalar genellikle tek bir reklam mecrasını tercih edebilmektedir. Yani, tek bir billboard, veya gazete reklamı, durak tasarımı v.b. Bu tip ihtiyaçları rahatlıkla karşılayabilmektedirler.

Fakat tam hizmet reklam ajansı, ulusal çapta, bütün mecralarda yapılması istenilen reklam kampanyasını baştan sonra kadar stratejik olarak planlamakta ve bütün mecralara uygun reklam tasarımlarının yapılmasını ve uygulanmasını veya yayınlanmasını sağlayabilmektedirler.

Arşiv

Etiketler