Ekonomik sistemde yer alan bütün firmalar gibi reklam ajanslarının da kuruluş amaçları, iş hedefleri, misyonları vardır. Bir ajansın en önemli görevi, iş ortaklarının ticari alanda daha etkili çalışmalar yapmasına yardımcı olmaktır. Bunu da profesyonel iş disiplini çerçevesinde, uzman bir ekiple gerçekleştirir. Bir firmanın talep, ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda ona en efektif hizmeti verir. Bu noktada da sahip olması gereken belli başlı temel nitelikler vardır. Bu nitelikler hizmet verdiği alana, faaliyetlerinin kapsamına göre teknik altyapıdan personele, araştırma birimlerinden, çalışma koşullarına kadar değişkenlik gösterebilir.
Bir reklam ajansı, müşterisinin beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda hizmet sunarken maksimum memnuniyeti sağlamak durumundadır. Bu anlamda da hizmet verilen firmaların tamamen ihtiyaçları doğrultusunda çalışmalar gerçekleştirilmelidir. Özellikle kişi ya da kurumlara özel çalışmalar yürütülürken özgünlük büyük önem taşır. Rakiplerle benzerlik taşıyan bir iş çoğu zaman geçersiz, etkisiz ve verimsiz olur. Bundan dolayı yapılan işe hakim olmak, müşterinin istek ve ihtiyaçları kadar yapılmış çalışmaları da doğru değerlendirmek, yapılmış işleri tekrardan kaçınmak gerekir.
Teknik anlamda donanım bir reklam ajansının olmazsa olmazıdır. Özellikle günümüz şartlarında kendini interaktif olarak tanımlamasa dahi, interaktif uygulamalarla mutlaka içli dışlı olması gerekir. Ancak, en önemlisi iş disiplini olan, müşterinin istek ve ihtiyaçlarını anlayan, donanımlı ve konusuna hakim personeldir. Anlamanın yolu analizden geçer. Reklam da temelinde ciddi analizlerin yattığı bir alandır. Uygulanması kolay gibi görünse de, özellikle iletişimin değişen koşulları içinde reklamların tüketici – marka arasındaki ilişkide diyalog kurmalarını sağlamak giderek daha zor bir hal alabiliyor. Bundan dolayı da, vereceği hizmetin büyüklüğü ne olursa olsun, bir reklam ajansı müşterisini yani iş ortağını iyi tanıması, doğru analizler yapması gerekir.
Bir ajansın başarısı ancak ve ancak alınan sonuçlarla ölçülebilir. Bundan dolayı da yürütülecek çalışmalar öncesindeki analizler kadar, sonrasındaki analizler de önemlidir. Ancak iş ortağının hedefleri doğrultusunda etkili çalışmalar gerçekleştiren reklam ajansları, misyonlarını yerine getirebilir ve onların ticari hayattaki faaliyetlerine istedikleri katkıyı sağlamış olur.