Reklamcılık, dünya çapında 500 milyar dolarlık bir sektör ve her geçen gün biraz daha büyüyor. Buna rağmen birçok firma, "Biz bu işi kendimiz hallederiz" diye düşünüyor. Eğer firmanızın verdiği mesajların daha rafine olmasını ve hedef kitlenize ulaşmasını istiyorsanız, büyümenize yardımcı olacak bir reklam ajansıyla çalışmalısınız.

Firmanızın bütün bölümlerinin tek bir elden kontrol edilmesine alışmış olabilirsiniz ve pazarlama veya reklam bölümünüzün bir başkasının elinin altında olmasını bir risk olarak algılayabilirsiniz. Ancak unutmayın ki, bir reklam ajansının sahip olduğu uzmanlık ve yetenek, firmanızın istediğinizden bile fazla büyümesini sağlayabilir.

Birlikte çalışacağınız reklam ajansını ararken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar vardır ve bunları aklınızda tutmanız, yanlış beklentilere kapılarak yanlış sonuçlar almanızı engelleyebilir.

1. Reklam Ajansının Ne Yaptığını (ve Ne Yapmadığını) Öğrenin

Bazı firmalar, reklam ajanslarının ürün satışı yaptığını düşünüyorlar. Bir ajansla anlaşıyorlar ve satışlar hızla artmazsa ajansı suçluyorlar.

Bir reklam ajansının temel görevi, sizin sunduğunuz ürün veya hizmeti, sizin ürün veya hizmetinize ihtiyaç duyan bir hedef kitlesiyle eşleştirmektir. Bunu yapmak da zaman alabilir.

2. Reklam Ajansının Firma Hedeflerinizi Anladığından Emin Olun

Sizin hedef kitlenizi, ürünlerinizi, firma tarihçenizi, rakiplerinizi ve uzun vadeli hedeflerinizi tam anlamıyla anlayan bir reklam ajansı, sizinle daha etkili bir şekilde çalışacaktır. Reklam ajansının firmanızı daha iyi anlamasını sağlamak için kısa bir sunum veya rapor hazırlayabilirsiniz.

3. Reklam Bütçesini Birlikte Belirleyin

Genellikle müşteriler, reklam bütçesini reklam ajansının belirlemesini ister. Bunun yerine, firmanız ve ajans, sektör standartlarını hesaba katarak bir bütçe oluşturmalı ve her iki taraf için de uygun olan bir çalışma planı ortaya çıkarmalıdır. Eğer hedefinize ulaşmak için gereken zaman ve para üzerine bir anlaşmaya varmazsanız, kampanyanız hedef kitlenize hiç ulaşamayabilir.

4. Markanızın Neyi Temsil Etmesini İstediğinizi Bilin

Büyük markalar, insanları ürünlerini satın almaları için motive ederken temel insani ihtiyaçları ve istekleri ön plana alırlar. Ancak bu konuda dikkatli olmak gerekir: Firmanızın reklamlarındaki yaklaşım, yaratmak istediğiniz markayla tutarlı olmalı, hedef kitlenizi sıkmamalı, yabancılaştırmamalı ve hedef kitlenizin kafasını karıştırmamalı.

Kampanyanız, hedef kitlenizin özellikleriyle uyumlu olmalı ve toplam marka imajınız için de anlamlı olmalı.

5. Reklam Kampanyanız Firmanızla Entegre Olmalı

Kampanyanızın iletmeye çalıştığı mesaj, sosyal medya kanallarındaki hesaplarınızın içeriğiyle, satış mağazalarınızla, müşteri ilişkileri bölümünüzün üslubuyla ve hatta firmanızın kendi içindeki iletişimle uyumlu ve tutarlı olmalı.

6. Yenilikçi Olun

Markanız hep ileriye gitmeli ve yenilikçi tek bir kampanya tasarlayıp bir köşeye çekilmemelisiniz. Müşterilerinizi elinizde tutmak için sürekli değer yaratmalı ve firma olarak kendiniz de daha değerli hale gelmelisiniz.

İmkanınız varsa, bir reklam ajansıyla çalışmak, markanızı oluşturmanız ve hedef kitlenizle iletişim halinde olmanızın en iyi yoludur. Bir reklam ajansıyla ilk kez çalışmaya başlarken bazı sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Ancak yukarıda bahsettiğimiz öğelere dikkat ederseniz, markanızın sektörünüzde aynı işi yapan firmalardan farklı bir yere gelmesi ve hedef kitlenizin markanızı çekici bulması için başarıyla yerine getirilmiş çalışmalar katlandığınız her şeye değecektir.

 

 

Arşiv

Etiketler