Reklam ajansı, yaratıcılığa, planlamaya ve tanıtım yönetimine dayalı, bağımsız ve ticari bir hizmet sektörüne bağlıdır. Bir ajans, müşterisine pazarlama ve iletişim konularında referanslar göstermeli, değişik teknikleri kullanarak basın yoluyla yayılmayı sağlamalı ve bu tanıtım yolunu kullanırken uygun fiyat için yönetenlerle anlaşma yapabilmelidir. Bir Reklam ajansı müşterilerinden ve müşterileri adına iş ilişkisi içinde olduğu medya araçlarından ve tanıtım yöneticilerinden bağımsız olmalıdır. Buna rağmen medya ajansı müşterisi adına çalışır, kendi adını kullansa bile müşterisinin adına iş yapar. Tanıtım ajansı, pek çok meslek dalında konusunda uzman olan kişilerden oluşur. Ajanslar, bir tanıtımın oluşumundan reklamın müşteriye geri dönüşüne kadar tüm aşamaların yönlendirilmesi ve kontrolünden sorumludur. Genel olarak, firmalar, işletmeler, dernekler, organizasyonlar ve devlet kurumları bir Reklam ajansının müşterileri arasında sayılabilir.

Arşiv

Etiketler