Misyonun kelime anlamı zaten, belirli bir amaca yönelmiş görev olmaktadır. Tanıtım ajansları kendi misyonunu belirlerken, firmaların amaçladıklarından çok ta farklı olmayan görevleri hedef almaktadırlar. Bilindiği gibi, firmaların amaçları; Pazar paylarını büyütmek, benzer ürün ve hizmet üreten firmalarla rekabet edebilmek, marka haline gelebilmek. Firmalar en temelde bunları amaçlar. Belki bunların dışında, daha küçük amaçları da olabilmektedir. Fakat en önemli üç amacı bunlar olmaktadır. Reklam ajansı da, firmaları bu amaçlarına ulaştırmayı amaç edinir. Zaten firmaların bu amaçlarına ulaşabilmesini sağlama görevi, başlı başına son derece uzmanlık gerektiren bir durumdur. İşlerin en ince ayrıntılarına kadar hesaplanması, tepkilerin, etkilerin, yolların mümkün olduğunca doğru seçilmesini gerektirir. Ajans bu amaçları gerçekleştirebildiğinde zaten, yeterince uzmanlaşmış olmaktadır. Hele buna benzer, daha önce başka firmalarla deneyimi bulunmaktaysa bunları rahatlıkla yapabilmektedir. Reklam ajansının misyonu bu olmaktadır. Yani firmaları amaçlarına ulaştırabilmek.
Ajans misyonunu yerine getirebilmek için, firmayı tepeden tırnağa incelemekte, her haliyle ilgilenmektedir. Öncelikle toplum analizi yapmakta ve ona uygun stratejiler geliştirmektedir. Bilindiği gibi araştırmalar, tüketicilerin beğenilerini, etkilenimlerini, beklentilerini, özlemlerini sonuç olarak vermektedir. Bunun dışında reklam ajansı eğer, firmanın kendisiyle ilgili araştırma yapmışsa, onun kurumsal kimliğindeki bütün eksiklikleri veya iyi olanları, hataları, başarılı yapılanmalarını veya ürün ve hizmet özelliklerini çıkarmaktadır. Bunların doğrultusunda bu kuruluş, firmanın önce kurumsal kimliğinden yola çıkmakta ve kurumsal kimliğini ifade eden; logo tasarımı, web sitesini, antetli kağıtlarını, zarflarını, faturalarını, dosyalarını v.s. lerin hepsini gözden geçirmekte ve gerektiğinde hepsini, kendi tasarım ekiplerini kullanarak yeniden tasarlamaktadır. Yapılan araştırmaların sonuçlarına göre ayrıca, firmanın iç yapılanmasını gözden geçirmekte ve yenilenmesi gereken yapılar konusunda öneri sunmaktadır.
Bunun dışında reklam ajansı, firmanın ürettiği ürün ve hizmet özelliklerini incelemekte ve araştırma sonuçlarıyla karşılaştırmaktadır. Gene herhangi bir uyumsuzluğun olması durumunda, firmaya öneriler sunmakta ve ürün, hizmet özelliklerinde, yenilenmesi gereken unsurları aktarmaktadır. Reklam ajansı, bunların sonucunda, firmanın amaçlarına ulaşması için, kampanyayı tasarlamaya başlamaktadır. Firmanın, bu iş için ayırdığı bütçe kapsamında, kampanyanın stratejik planlamasını yapmaktadır.
Stratejik planlamada, tanıtımın ana temasını, kullanılacak araç ve gereçleri, kullanılacak oyuncuları, filmin çekim mekânlarını, eğer film olmayacaksa, hangi mecraların kullanılacağını belirlemekte ve bütün bunları, firmanın bütçesine göre yapmaktadır. Ayrıca, bütün bunların tasarımlarını yapmakta ve mecralarda uygulanmasını sağlamaktadır.