Reklam afişleri, reklam sektöründe en çok kullanılan, en yaygın uygulanan tasarımlardan biridir. Açık hava reklam araçlarının hemen hepsinde kullanılmaktadır. Bir billboard aracına, megalight, silindir kule, durak duvarlarına, bina duvarlarına, reklam aynalarına, reklam dubalarına afiş tasarımları yerleştirilmektedir. Yukarıda sayılan her bir aracın özellikleri, içlerindeki afişlere uygulanmakta ve tüketicilere sunulmaktadır. Reklam afişlerinin hazırlanması, reklam veren firmanın verileriyle hazırlanmaktadır genellikle. Reklam veren firma, kullanılmasını istediği resim, fotoğraf, imaj, çizim, slogan, firma bilgilerini tasarımcıya vermektedir. Bu durum her zaman aynı şekilde yapılmayabilir, bazen reklam veren firma, sadece ürün fotoğraflarını, firmanın logosunu ve sloganlarını vererek reklamın tasarlanmasını isteyebilmektedir. Büyük ölçekte çalışan firmaların afiş tasarımlarını, genellikle bağlı bulundukları reklam ajansları yapmaktadır. Bilindiği gibi, reklam ajansları geniş bir reklam kampanyasında, reklam için toplum analizleri yapmaktadır. Hem reklam veren firmanın sunum vermesi hem de reklam ajansları analizleriyle, kullanılması gereken verileri tespit etmekte ve kullanmaktadırlar.
Sonuç itibariyle, reklam afişlerinin verileri elde edildikten veya toparlandıktan sonra, tasarımcı bunları, reklam veren firmanın, tüketicilere vermek istediği mesajlarını verebilecekleri şekilde harmanlamakta ve yeni bir görüntü bütünü oluşturmaktadır. Yeni görüntü her şekilde olabilmektedir. Bu noktada tasarımcı tamamen özgürdür. Burada aranılan özellikler, tasarımın yaratıcı, çarpıcı, farklı olmasıdır. Yani, yeni oluşturulan tasarımın bir hikâyesinin olması ve bu hikâyenin tüketicilere gereken mesajları verebilmesidir. Bu tek bir ürün fotoğrafının kullanıldığı, sadece metinlerin olduğu, tek bir sloganın ve zemin efektlerinin olduğu veya hepsinin bir arada kullanılmasıyla oluşturulan bir görüntü olabilir. Burası tamamen tasarımcının inisiyatifi altındadır. İstediği şekilde çalışabilir. Fakat oluşturulan tasarım ortaya çıktığında, sade, anlaşılır, göze hoş görünen, izleyicisini etkileyen nitelikte olması, başarılı bir afişin hazırlanmış olmasını da beraberinde getirmektedir. Reklam afişlerinin hazırlanmasında görüntü kirliliği, karmaşa, anlaşılmazlık olmamalıdır veya afişin anlaşılması için uzun bir süre afişin incelenmesini gerektirmemelidir.
Çünkü tüketiciler reklam afişlerini belirli bir mesafeden izlemektedirler. Ayrıca, izledikleri mesafe önünden geçerken kullandıkları sürenin de altında olmaktadır. Kısaca, hazırlanan reklam afişinin saniyeler içerisinde anlaşılması, reklam sloganlarının okunabilmesi ve bunları gören kişiyi etkilemesi gerekmektedir. Reklam afişlerinde en etkileyici olan durum, hikâyesi olan tek bir fotoğrafın kullanılması olmaktadır. Reklamlarda fotoğrafların kullanılması zaten önemlidir. Bazen tek bir kare görüntü, birçok verinin olduğu, reklam tasarımından çok daha etkili olabilmektedir. Bunların dışında, firma bilgilerinin afişler üzerinde çok uzun olmaması, daha olumlu bir sonuç vermektedir. Eğer afiş tasarımlarında kullanılması istenilen metin bilgileri uzun ise, bunların anlaşılabilmesi için, belirli bir düzen içinde yazılması, belirli bir mesafede okunabilmesi gerekmektedir. Bütün veriler tek bir bütün oluşturmalı ve bütüne bakıldığında, verilmek istenilen, firma mesajları anlaşılmalıdır.
Afişler, baskı tipine uygun bir şekilde hazırlanmalıdır. Eğer ofset baskı yapılacaksa, CMYK renkleri kullanılmalı ve imajlar ofset çözünürlüğünde olmalıdır, yani 300 DPI, eğer dijital baskı yapılacaksa da CMYK olmalı fakat çözünürlüğü 100'e kadar düşebilir.