7 Ocak 2011 tarihinde kabul edilen, Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri hakkındaki Kanun Tasarısı'nın TBMM Genel Kurulu'nda kabul edilen 11. maddesiyle birlikte reçetesiz ilaç satışı serbest hale getiriliyor böylece de bu ürünlerin önündeki reklam engeli kalkıyor.

Uzun süredir gündemde olan bu değişiklik ile birlikte radyo ve televizyonlarda OTC (over-the-counter) olarak tabir edilen reçetesiz ilaçların tanıtım ve satışına yönelik reklamlar yayınlanabilecek.

Düzenlemeye öncelikli olarak Türk Eczacıları Birliği Merkez Heyeti ve 53 Bölge Eczacı Odası Başkanı ortak bir açıklama yaparak karşı çıktı. Uygulamanın yanlış olduğunun ifade edildiği açıklamada, halkın bilinçsiz olarak reklamların etkisiyle ilaç satın alacağı ve bu durumun ciddi sağlık sorunları yaratabileceği vurgulandı. Meslek olarak eczacılar sattıkları ürünlerin reklamının yapılmasına karşı çıkan tek meslek grubu olarak aynı zamanda bu uygulamanın ilaç fiyatlarını da arttıracağı öngörüsünde bulunuyor.

RTÜK Başkanı Davut Dursun ise tasarının hazırlanma amacının, görsel ve işitsel medya mevzuatını AB mevzuatına uyumlu bir hale getirmek amacıyla yapıldığını ve tasarının AB Görsel - İşitsel Medya Hizmetleri Yönergesi'ne uygun olarak hazırlandığını söyleyerek düzenlemeyi savundu.

Böylesi bir düzenleme reklamcılar açısından yeni bir alan olarak heyecan verici olsa da, uygulamada hem ilaç firmaları hem de reklamcılar açısından hassasiyet gerektiyor. İlaçların reçetesiz de satılacak olsa tüketimi teşvik edecek bir şekilde radyo ve televizyonlarda reklamı yapılacaksa, etik değerlerin mutlaka ön planda tutulması gerekiyor.  

Arşiv

Etiketler