Radyolar, dinleyicilerle birebir ilişki kurmaktadır. Onlarla her program türünde etkileşim halinde olmakta ve gün içerisinde dinlenmektedir. Diğer mecralarda yapılan tanıtımların tüketicilere ulaşması, ancak tüketicilerin o tip mecraları takip ettiği zamanlarda mümkün olabilmektedir. Fakat radyo reklamlarında durum böyle olmamakta ve günün her saatinde, dinleyicilere firmaların çalışmalarını iletmektedir. Bu araç, tüketicileri günlük işleyişin içinde, yani tüketicilerin günlük hengâmesinin içinde yakalamaktadır. Trafikte, iş yerinde, alışverişte, tatilde, evde ve her yerde bulabilmektedir. Radyo mecrasının bu özelliği, bu tip işlerin uygulandığı hiçbir mecrada bulunmayan bir özelliktir. Dinleyiciler radyolarını sevmekte ve orada dinledikleri tasarımlara dikkat etmektedirler. Bu medya aracının işitsel olması, bazı yönden dezavantajlar sağlasa da, çok önemli bir özelliği bulunmaktadır. Dinleyiciler, radyo reklamlarını dinlerken konsantrasyonlarını dağıtan, başka bir etkileyici unsur bulunmamaktadır. Bu durum ise mesajların daha iyi anlaşılmasını sağlamaktadır.
Radyo reklamlarının avantajlarından birisi de, tasarımların ve yayınlanma durumlarının az maliyeti olmaktadır. Radyo tanıtımları hem uygun bir maliyetle yapılabilmekte hem de kısa bir sürede tasarım bitirilebilmektedir. Gene bu alana yönlik tasarımlarda, firmaların istemediği veya değiştirmek istedikleri herhangi bir konu olduğunda, tasarımda hemen değişiklik yapılmakta ve akış kesilmemektedir. Bu alandaki, diğer mecralarda yapılan, uygulamalarını destekleyici nitelikte de yayınlanabilmektedir. Örneğin, televizyon filmlerinin tasarlanmış olması ve halen hazırda yayında olması durumunda, aynı filmin radyolarda da yayınlanması oldukça etkili olmaktadır. Radyolarbirbirinden farklı türleri yayınlanmaktadır. Spot şeklinde sözlü veya sözsüz cıngıl, karşılıklı diyalogların geçtiği tanıtım filmleri, bazı popüler radyo programlarına firmaların sponsor olmasıyla, bu tip programların başında veya sonunda firma tanıtım bilgilerinin okunduğu çalışmalar şekillerinde olmaktadır.
Radyo programlarının dinleyicileriyle bire bir etkileşim halinde olması, dinleyicilerin radyolarını istedikleri zaman arayabiliyor ve düşüncelerini aktarabiliyor olması, dinleyicilerin radyolarına karşı daha sıcak duygular beslemesini sağlamaktadır. Firmaların radyo mecralarına yönelik çalışma yapması, yukarıda sayılan bu avantajların hepsinden yararlanması anlamına gelmektedir. Firmalar, Radyo reklamlarına, hem az ücret ödemekte hem de kısa sürede, etkili çalışma yapmalarını mümkün kılmaktadır.
Radyo reklamlarının günün her saatinde, hedeflenen dinleyici kitlelerine ulaşması diğer mecralara nazaran daha kolay olmaktadır. Çünkü bu tip kuşaklar Drive Time şeklinde yayınlamakta ve insanlara her alandan her yerde ulaşabilmektedir.