Radyo kanallarının dünya ve Türkiye genelinde çok yaygın bir hal almış olması ve özellikle FM bandında radyo yayını yapan ve farklı ilgi alanlarına ve farklı hedef kitlelere seslenen çok sayıda radyo kanalının ve bu kanallarda hedef kitlelerin takip ettiği çok sayıda sevilen ve dinlenen programın varlığı, firmaların belirlediği özel bir hedef kitleye mal, ürün ve hizmetlerle ilgili tanıtımlarını ulaştırmaktadır… Radyo reklamları, aynı zamanda genel, bölgesel ve ulusal çapta yayın yapan birçok radyo kanallarının varlığı da firmalara, marka tanıtımı ve faaliyet alanlarını tanıtma açısından uygun radyo kanallarını seçme şansını vermekte ve bütçelerinin etkin ve planlı kullanımını olanak sağlamaktadır. Bu mecranın televizyon ve dergi gibi diğer bazı mecralara göre maliyetlerinin düşüklüğü de daha çok tercih edilmelerinde etkin rol oynamaktadır. Radyo reklamlarının sahip olduğu avantajlar: • Radyoların bir mecra olarak en önemli avantajlardan biri her saat ve rahatlıkla dinlenme özelliğine sahip olması ve bu nedenle de tanıtımların tanıtılacağı hedef kitleye gün içinde evde, işte ya da yolculukta bile rahatlıkla ulaşılması ve mesajının müşteriye iletilmesidir. • Radyo reklamları yüksek bir harcama yapmadan sahip olabileceği bir mecra olarak geniş bir hedef kitleye ulaşmayı sağlamaktadır.Özellikle okuma alışkanlığının düşük olduğu toplumlarda gazete ve dergi tüketiminin azlığını düşünürsek radyo tanıtımları bu açıdan farklı özelliklere sahip geniş bir hedef kitleye ulaşma avantajını firmalara sunmaktadır.

Arşiv

Etiketler