Radyo reklamlarında seslendirmen olarak çalışıp, halk tarafından bilinen pek çok ünlü seslendirmen bulunmaktadır. Bunların kimisi yumuşak sesiyle, kimisi duyguları çok iyi yansıtabilmesiyle, güzel ve akıcı Türkçesiyle v.b. birbirinden farklı ses özellikleriyle, kendilerini göstermektedir. Kullanım biçimi açısından, radyolarda ünlenen isimler, geçmişte daha çok bilinmekteydi. Hatta bazı oyuncuların yüzleri tanınmıyordu ama sesleri biliniyordu. Bugünler de ise, televizyon filmlerinden, tanıtımlardan bilinen yüzlerin sesleri, daha çok kullanılıyor. Okan Bayülgenin, M.AliErbil, Şafak Sezer v.b. ünlülerin, televizyon mecrası için rol aldığı tanıtımların görüntüsüz versiyonları, radyolarda yayınlanabilmektedir. Bu çeşit ünlülerin seslerinin radyolarda duyulması, insanların radyo reklamlarını dikkatli dinlemelerini sağlıyor. Çünkü radyo reklamlarında tanıdık ses, tasarımda kullanılan ifadelerin bize, yakınlık hissi, aidiyet hissi vermelerini sağlıyor. “Sanki bizim evden biri konuşuyor gibi” öyleyse konuşan dinlenebilir, ona güvenebiliriz. Kararını verdirtiyor.


Özellikle, bu tip oyuncuların seviliyor olması halinde bunlar oluşuyor tabi, normalde sevmediğiniz bir oyuncu, ne kadar ünlü olursa olsun, aynı hisleri vermemektedir. Ama sevilenlerin ne giydiği, ne yediği, ne içtiği, hangi aracı kullandığı sevenlerini çok ilgilendiriyor. Halkın, bu tip oyunculara yaklaşımı sadece saf bir sevgi olmayabiliyor tabi. Halkın onlara duyduğu hisler, birbirinden farklı olabiliyor. Bunların en yaygın olanları, özendikleri için sevmeleri ile oyunculuğunu beğendikleri için sevmeleri olmaktadır. Bir de bazı oyuncular, halka çok yakın duygu ve davranış içerisindedirler, bunlar da, halkın kendini ona yakın hissetmeleri sonucu sevilmektedirler. Bunlardan ikisi, bu mecralar tarafından kullanılabilecek en karlı durumları ortaya çıkarırken, birisi hiç işe yaramamaktadır. Halkın, bir oyuncunun her hangi bir yönüne olan özeninin fark edilmesiyle, ilgili oyuncu, tanıtımlarda kullanılmaktadır. Özellikle özen duyulan yönü, ürün ve hizmetle ilişkilendirilmekte ve insanların ürünü aldıklarında, o özelliğe sahip olacakları hissinin verilmesi, iş yapmaktadır.


Halkın, kendilerinden biri olarak kabul ettikleri oyuncuların tasarımda kullanılması ise, güven vermektedir. Firmalar, halkın kendilerine güvenmelerini sağlamak için de, bu tip oyuncuları kullanmaktadır. Diğer bir sevme biçimi olan, ünlülerin oyunculuklarının beğenilmesi ise, tasarımda pek te fazla işe yaramamaktadır. Hatta bu, bazı durumlarda zarar verebilmektedir. Oyuncu tanıtımları çok iyi oynamakta ve halkın kendisine yoğunlaşmasını sağlamaktadır. Ürün ve hizmet veya marka, böylece gölgede kalmaktadır. Bu durum, radyo reklamları için geçerli değildir. Radyo reklamlarında iyi oyuncu prim yapmaktadır ama diğerleri de tanıdık gelmekte ve dinlenmektedir.