Radyo reklamları da aynı diğer mecralarda olduğu gibi planlanarak hazırlanıyor. Markaların bağlı oldukları ajanslar, marka, ürün, hizmet reklamlarını tasarlamadan önce hedef kitle analizi yapıyorlar. Daha sonra, hedef kitlenin en çok dinlediği radyo istasyonlarını tespit ediyorlar. Seçilen radyo istasyonlarının en çok dinlendiği saatleri ve programları bularak, aralarda verilen reklam kuşaklarında yayınlanmasını sağlıyorlar. Radyo reklamları için planlama yapan ajanslar, bu noktada yayın türü, program yapısı ve sponsorlukları inceleyerek, tespit edilmiş olan her istasyon için ayrı ayrı planlama yapıyorlar. Satın alma konusunda da markalara yardımcı oluyor ve medya satın alma güçlerini kullanarak, en uygun bütçenin çıkmasını sağlıyorlar. Kimi ajanslar, radyo takip hizmetleri sunan firmalarla anlaşmalar yaparak, tasarladıkları ve yayınlanmasını istedikleri reklamların takip edilmesini sağlıyorlar.
Radyo takip hizmetlerini, elektronik ortamlarda “parmak izi” yöntemiyle yapıyorlar. Bu yöntemin çalışma şeklinde, oluşturulan program, herhangi bir ses duyduğunda parmak izini çıkarıyor. Operatörler ise sesin künyesini oluşturarak, her duyulduğunda onu tanıyor ve veritabanına kaydediyorlar. Bu ses herhangi bir tür olabiliyor. Ses spotları, müzik eserleri, reklam spotu, cıngıl gibi çalışmalar da buna dahil. Sesin tanımlanmasını sağlayan ve künyesini çıkaran program, hangi radyo istasyonunda, kuşakta, sırada, kaç saniye boyunca, kaç kez yayınlanırsa yayınlansın, hepsini veritabanına kaydedebiliyor. Daha sonra bu kayıtlar, raporlar halinde, reklam ajansına veya reklam verene iletiliyor. Bu program sayesinde, telif haklarının, radyo-tv reklam yayınlarının, yerel radyo reklamlarının takip edilmesi kolaylaşıyor. Ayrıca, radyo-tv reyting ölçümleri de bu tip programlarla yapılıyor.