Radyo yayınlarında dört şekilde tanıtım yapılır; 1-  Reklam ve kamu ilanı; Radyo spikerleri tarafından okunurlar. 2-  Müzikli ve dramatik yapılı reklam; Ajanslar tarafından hazırlanırlar. Süreleri bellidir. Müzik ve dramatik elemanlar içerirler. 3-  Programlı reklam: Ya ajanslar tarafından içinde birden fazla firmaya ait tanıtım içeren programlar şeklinde yapılırlar ya da bir işletme tarafından, içinde eğitici, eğlendirici, program bölümüyle birlikte işletmenin kendi tanıtım ürünlerinin veya hizmetlerinin tanıtımının yapılması şeklinde yapılırlar. 4-  Özel tanıtıcı reklam programları: Bir ürün tanıtımı veya kültür, eğitim, turizm gibi hizmetler için hazırlanmış özel programlardır. Ya belirli zaman aralıklarıyla yayınlanan programın başında ve sonunda firmanın istediği tanıtımının yapıldığı şekilde hazırlanırlar ya da tek bir sefer yayınlanan program süresi boyunca firmanın tanıtımının yapılması şeklinde yayınlanır. Radyo reklam maliyetleri, kelime ve sinyal fiyatı üzerinden hesaplanırlar.

Arşiv

Etiketler