Radikal ve Referans gazeteleri birleşmelerini bundan yaklaşık 2 ay önce ‘Medyada radikal devrim' sloganıyla duyurmaya başlamış ve 17 Ekim 2010 tarihinde, tabloid boyda ve indirimli bir fiyatla okurlarıyla buluşmuştu. Kampanya esnasında da oldukça yoğun ilgi gören bu yeni oluşum, gazetenin yayınlandığı ilk hafta basında da yoğun bir ilgiyle karşılandı. Neredeyse 2 aydır yeni boyutu ile yayınlanan gazete bir yeniliğe daha imza atarak, sosyal paylaşım sitesi Facebook'daki hayran sayfasında da iki yeni uygulamaya başladı.

Öncelikle basılı gazetenin ana sayfası tam boyut olarak kullanıcılara sunuldu. Facebook'un paylaş özelliğinin de entegre edildiği bu uygulama alanında bir ilk. Radikal'in ikinci yeniliği ise, gazetenin resmi web sayfasında yer alan haberlerin okunma hacimlerine göre Facebook hayran sayfasına aktarılması. Radikal hayran sayfasının “Gündem” sekmesinden ulaşılabilen bu uygulamada en çok okunan haberler büyük punto ile olmak üzere, farklı puntolarla sayfaya aktarılıyor. Bu uygulamanın da bir benzeri henüz mevcut değil.

Gazetenin bu iki yeni uygulama ile hedefi, hem sosyal paylaşım sitelerinde de okuyucularına ulaşmak hem de dijital mecrayı da en etkin şekilde kullanan gazete olmak. Gazetenin sosyal medya ajansı İnterdi Medya tarafından hayata geçirilen bu çalışma medya ve iletişimin nasıl şekil değiştirdiğini gösteren önemli örneklerden birisi.Günümüzde hemen her basılı yayının aynı zamanda bir internet sitesi mevcut. Bu sitelerde kullanıcılar neredeyse yayınlarla eş zamanlı olarak yorum yapabiliyorlar.

Radikal gazetesinin bu çalışmasının asıl gösterdiği, yazılı basın açısından artık sadece internet sayfalarının yeterli olmadığıdır. Ülkemizde 15 yaş ve üstü toplam 18,1 milyon kişi internet kullanıyor. Aylık internet kullanım süresi ise 30 saat civarında. Bu rakamların giderek arttığı da göz önünde bulundurulduğunda medya ve iletişimin hem biçimi hem de içeriği anlamında değişime ayak uydurmak zorunda olduğunu açık şekilde görebiliriz. Her yeni teknoloji kendisinden bir önceki ile beraber uzun bir süre kullanılır ancak, yenileşmeye ayak uyduramayanlar uzun vadede yok olmaya mahkumdur. Günümüzde etkin bir medya olarak kabul görmüş olan internette buna benzer uygulamalarla önümüzdeki günlerde de karşılaşacağımız muhakkak.  

Arşiv

Etiketler