\"apple

Bu sene başında Apple, Rival Android'in de içinde olduğu, mobil platformla ilgili geliştirilen kampanyaları yürüten Quattro reklam ajansını kapatma kararı aldığını açıkladı. Reklam ajansını 275 milyon dolar ödeyerek almıştı. Apple, işveren ile geliştiricilere 30 eylülden itibaren ajansın kampanya hazırlamayacağını duyurdu.

Reklam ajansı Quattro'da web sitelerinde “iAd'ın dünyadaki en iyi ajans olduğunu, gelen aydan itibaren bütün kaynaklarını iAd platformuna kanalize edeceklerini açıkladı.

iAd'ın rakiplerinden Jumptap'ta CEO olarak görev yapan Paran Johar, Apple Markasını Niş oyuncu olarak görüyor ve firmanın bu yöntemle konumlandıracağını ifade ediyor. Ona göre, firma oldukça yüksek bir noktaya odaklanmış, yan unsurların gösterdiği performansları görmemezlikten geliyor.

Google'ın Android OS'u yayınlaması ile AdMob mobil reklam ajansını satın almasının ardından Apple, Quattro'yu satın almıştı. Marka , iPod Tuch, Iphonelar için geliştirilen uygulamalar ile iş geliştiriciler ile reklam veren firmalara para kazandırmayı amaçladığı için ajansı satın almıştı.

Quattro'nun kapanması, Google'ın AdMob'u, bağımsız ajans Jumptap, Crisp Wireless, Millennial Media v.b. başka ajanslara da destek olacak. Wall Street Journal gazetesi, BlackBerry'in üreticisi Research in Motion'ın Millenial'ı satın almakla ilgili görüşmeler yaptığını ifade etti.

Arşiv

Etiketler