Promotürk Anadolu Toplantılarının üçüncüsü Gaziantep Dedeman Otel'de yapıldı. Özendirme sektöründe geleceğin ve iletişim alanındaki yerinin tartışıldığı toplantıda Ceyda Düvenci sunum yaptı, aynı zamanda derneğin kuruluşunun 15. Yılı gerekçesiyle pasta kesildi.
Toplantıda Promotürk tanıtım slaytları gösterdi. Hemen arkasından Dernek Genel Başkanı Özdem konuşmasına başlayarak; 15 seneden bu zaman kadar Promotürkün yoluna devam ettiğini belirtti. Reklam yöntemlerinden biri olan Promosyon sektöründe diğer sektörlerin hepsinden, ciddi bir istihdam yapıldığını, aynı zamanda gene ciddi bir üretim yapıldığını ifade etti. Promotürk Derneği olarak promosyan ile ilgili oldukça çok şey yapmayı amaçladıklarını, özendirme ürünü denildiğinde insanların akıllarına Çin promosyon ürünlerinin geldiğini söyleyen Özdem şöyle devam etti; ülkemizde 1.5 milyar dolar eden bir özendirme pazarı bulunmaktadır. Bu kadar maliyeti olan bir pazarın içinde yerli üretici ne kadar bir paya hakim, sokağa attığımız milli server ne kadar?, Promotürk derneği olarak bunları hesaplamaya ve tespit etmeye çalışıyoruz. Amerika'da 13 milyar avro eden bu Pazarda biz, Türkiye olarak ne kadar yer edinebiliriz sorusuna cevap arıyoruz. Promosyon sektörüne yönelik çalışmalar yapıyoruz dedi.
Avrupa'da yapılan bir fuarı organizasyonunu geniş bir katılımla Türkiye'de yapmak istiyoruz. Bir yandan da Anadolu'nun da katılmasını sağlamaya çalışıyoruz. Dünya pazarları küçüldü, köy gibi oldu. Bir insanın dünyanın öbür ucunda yaptıkları, diğer uçtaki insan bilebiliyor. Ülkemizde ithalat olayının bilinçli bir şekilde yapılmasını istiyoruz. Prpmosyon sektörünğ ülkemizden etrafımızdaki ülkelere ihracat yapabilen sektör haline dönüşmek istiyoruz. 1.5 milyar dolar olan sektör ederinin %80'nini ithal mallar oluşturmaktadır. Biz %50-50 dengesine oturtmaya çalışıyoruz. Bunu yapabilirsek, bu bizim için başarı olacaktır diye düşünüyorum dedi