Günümüzde reklam sektörü, son derece gelişmiş teknolojiler kullanarak tüketicilere ulaşmaktadır. Ekonomik sistemlerin hızla gelişmesiyle beraber, sektörlerin büyümesi, sektörler içerisinde olan firmaların çoğalması, büyümesi sonucu ürettikleri mal ve hizmetlerinde çoğalarak çeşitlenmesi, reklam sektörünün işini zorlaştırmaktadır. Eskiden ürün ve hizmet özelliklerinin tanıtılmasıyla görevini yapabilen reklam, günümüzde farklı ve yeni mecralara ihtiyaç duyar hale gelmiştir. Günümüz koşullarında reklam, tüketicilere ulaşabilmek için birbirinden farklı pek çok mecrayı kullanmaktadır. Kitle iletişim araçları, yani televizyon, sinema, radyolara vb. mecralara reklam hazırlayarak tüketicilere ulaşmaya çalışmaktadır. Bu alanda, tüketicilerinin bütün duyularına hitap ederek, etkili reklamlar yapılmaktadır. Yani gazete, dergilere görsel ve algısal reklam tasarımları hazırlamakta ve yayınlanmasını sağlayarak tüketicilere ve hedef kitleye reklamın ulaşması sağlanır.
Açık hava reklam alanları olan, bina giydirme, araç giydirme, şehrin bütün merkezlerine uygulanabilen billboard, megalight, silindir kule, reklam levhaları, reklam aynalarıyla, ayrıca durak tasarımları, fuar standları ve duvar reklamları kullanılmaktadır. Bu açık hava reklam araçları üzerinde, gece ışıklandırma yapılarak, gündüz ise hareket vererek dikkat çekmeye çalışmaktadır. Bütün bunların ardından, günümüzde yeni bir mecrayı kullanmaya başlamıştır. İnternet, günümüzde teknolojinin gelişiminin göstergesi olan bu mecrayla, reklam, tüketicilerini her an her yerde yakalayabilmektedir. İnsanlar günün herhangi bir saatinde, bulundukları her yerden bu mecraya ulaşabilmektedir. İnternet normalde bilgiyi depolayabilen ve her yerden, her zaman bilgiye ulaşabilmek için üretilmiş bir teknolojidir. Fakat son zamanlarda, reklamın en etkin kullandığı mecra olmuştur. Milyarlarca insanın bu alanı kullanıyor olması, onu bulunmaz bir reklam mecrası haline getirmektedir. İnternet alanında, insanın bütün duyularına hitap edecek her tür reklam tasarımı yayınlanabilmektedir. Yani ister fotoğraf, ister film, ister cıngıl, ister düz yazı ne olursa olsun, internet bunu yayınlayabilmektedir. İnternetin en çekici gelen yanı da, aynı reklam tasarımının yayınlandığı yere bağlı olarak, binlerce kullanıcının aynı anda görebilmesini sağlayan bir mecra olmasıdır.
Yukarıda sözünü ettiğimiz gibi, reklam sektörü bu derece gelişmiş sektörlerin içerisinde, binlerce ürün ve hizmetin tanıtımlarını yaparken güçlük çekmeye başlamıştır. Bu yüzden yeni ve yaratıcı yollar aramakta ve bu alanda kendini geliştirmeye çalışmaktadır. Yukarıda sözünü ettiğimiz mecraların dışında, organizasyonlara sponsorluk yaparak da, tanıtımlarını yapmakta olan reklamın ve tanıtımın, etkili mecralarından biri de promosyon olmaktadır. Bu noktada, reklam veren firmalara kalıcı reklam biçimleri sunarak, onları hedeflerine ulaştırmaya çalışmaktadır. Promosyon reklamları, firmaların amaçlarından en önemli olana hizmet etmektedir. Bu da marka bilinirliğinin arttırılması olmaktadır. Bu alanda reklam veren firmalar, ürün ve hizmet özelliklerini tanıtan reklamların tasarlanmasını sağlarken, bir yandan da, bu amaç için yatırım yapmaktadır. Firmaların bu amaçlarını gerçekleştirmek için, reklam sektörü, promosyon alanında da yaratıcı ve farklı ürünlerin üretilmesini sağlamakta ve onları kullandırmaktadır. İnsanların günlük yaşamlarında en çok kullandıkları, düşük maliyetli, ürün ve malzemelerin üretilmesini sağlayarak, bu ürünlerin üzerine reklam tasarımları yapmakta ve uygulanmasını sağlamaktadır. Bu ürünleri ücretsiz veya eşantiyon olarak tüketicilere dağıtmaktadır.
Bu anlamda, bugüne kadar kullanılan promosyon malzemeleri özendirme amaçlı veya marka bilinirliği için kullanılmışlardır. Bunlar; masa takımları, masa veya duvar takvimleri, ajandalar, çakmaklar, anahtarlıklar, defterler, kalemler farklı tasarım biçimleriyle kullanılmıştır. Buna yönelik ayrıca, şapkalar, tişört baskıları yapılarak, bunlar da aynı amaç doğrultusunda kullanılmıştır. Bu alanda faaliyet gösteren firmalar, ürünlerin hazırlanmasını ve basılmasını sağlamaktadır. Reklam ajansları da, bu ürünlerin üzerine uygun şekil, biçim, iç tasarımlarını hazırlayıp, ilgili firmanın tasarımları, ürünlerin üzerine uygulamasını sağlamaktadır.
Promosyonel reklam, uzun ömürlü olmakta ve kişiden kişiye geçebilmektedir. Bu anlamda, reklam veren firmalar, yılda bir kere bile, böyle bir reklam çalışması ve kampanyası yaptırdığında, bir yıl boyunca veya belki daha uzun bir süre, reklam yapmış olmaktadır. Halbuki diğer reklam mecraları, öyle çok uzun süre kullanılamamaktadır. Bir televizyon reklam filminin maliyeti zaten çok yüksek olabilmektedir. Reklam filmlerinin yayınlanması saniyelerle ölçülmekte ve kaç gün gösterileceği hesaplanmaktadır. Reklam veren firmalar, televizyon reklamlarını, yılın belirli zamanlarında, güncel kalabilmek için, tekrar tekrar reklam filmleri yaptırmak ve yayınlatmak durumunda olmakta ve her seferinde, aynı yüksek reklam maliyetini ödemektedir. Fakat promosyonda böyle bir şey söz konusu olmamaktadır. Örneğin bir masa takımı yaptırdığı zaman, insanlar bu masa takımlarını oldukça uzun bir zaman değiştirmemektedirler. Firmanın reklam tanıtımları, bu masa takımları üzerinden en etkin bir şekilde kullanıcısını etkilemektedir. Ayrıca, masa takımlarını kullanan kişiyle iş yapanlar veya ziyaretçileri de aynı reklamları görebilmektedir.
Eğer üretilen promosyon ürünü, farklı ve çarpıcı bir tasarım içeriyorsa, zaten insanların dikkatlerini çekmekte ve kişiden kişiye tasarım biçimi ve yaptıran firmanın markası yayılmaktadır. Aynı durum anahtarlıklar için de geçerlidir. Onlar da çok uzun süre kullanılmaktadır. Ajandalar keza aynı, takvimlerin kullanılma süreleri bilindiği gibi bir yıldır. Bu anlamda, kısa kullanım zamanına sahip olan çakmaklar ve defterler, küp kağıtlar v.s. olmaktadırlar. Reklam amaçlı kullanılan ve eşantiyon olarak dağıtılan şapka ve tişörtler de uzun süre kullanılmaktadır. Üstelik onlar açık havada, insan kalabalıklarının gözü önünde giyilmektedir. Yani aynı bir açık hava reklam mecrası gibi etki etmektedir. Firmalar, bu tip ürün tasarımlarını reklam kampanyası kapsamında marka bilinirliği ve uzun süre reklam amaçlı kullanmaktadır. Ayrıca kendi bünyesinde yaptığı bir yenilik, bir indirim veya farklı bir yöne tüketicilerin dikkatlerini çekmek için de hazırlamakta ve dağıtmaktadır. Promosyon reklamları insanların dikkatlerini çekmekte ve onları kullanmak istemektedirler. Onların herhangi bir bedel karşılığında alınmıyor olması, kullanışlı olabilmesi ve yukarıda da bahsettiğimiz gibi, insanların gündelik yaşamlarında, zaten kullandıkları malzemeler oldukları için tercih edilmektedir.
Son zamanlarda büyük markalar, promosyon işlerini daha da büyütmüşlerdir. Örneğin bir kafenin masa ve sandalyeleri, dolapları için kendi reklamlarıyla donatılmış masa örtüleri, dolabı ücretsiz vermekte ve ilgili kafenin kendi reklamlarıyla donanmasını sağlamaktadır.