Promosyon malzemeleri, firmaların hedef kitlelerine kendilerini tanıtmak ve ürünlerini pazarlamak amacıyla kullandığı etkili bir tanıtım aracıdır. Günümüzde birçok malzeme, bu amaçla kullanılıyor. Bunlar ajanda, kalem, bardak, çakmak vb. gibi günlük hayatımızda her an ihtiyaç duyduğumuz kullanışlı malzemelerdir. Bu tip çalışmalarda akla ilk albenisi yüksek, renkli, kullanışlı ve özellikle logolu, firmanın ve ürünün kimliğini taşıyan ve yansıtan ürünler gelmelidir. Promosyon malzemelerini kullanmak, şirketlerin ve firmaların görsel olarak yaşamın içinde, ürünlerinin satışını ve pazar payını genişletmek için kullandıkları en etkin yöntemlerden biridir. Firma ve şirketlerin amacı müşteri bulmak ve ürün veya hizmetlerini tanıtmaktır. Bu amaçla ürünler müşteriyle ilişki kurmada çok yardımcı olacaktır. İnsanlara ücretsiz, güzel, kullanışlı ürün verildiğinde memnun olmaması ve bu tip ürünleri veren firmaya karşı kayıtsız kalmaları mümkünmüdür. Sokakta, evde, işte, okulda ve bir çok yaşam alanında kullanılabilen promosyon malzemeleri hayatımızın vazgeçilmez bir parçasıdır. Çocuklarımızın oynadığı oyuncaklar, giyindiğimiz tişörtler, masamızın üzerindeki kalemlik ve mutfağımızdaki duvar saatine varıncaya kadar her yerde bu ürünleri kullanmaktayız yani bunları fark etmemek ya da unutmak mümkün değil. Ürünlerin kullanımı, firmalar büyüdükçe, ürün çeşitleri arttıkça, adları marka olduğunda da vazgeçilmez olacaktır. Bakın en büyük firmalar promosyon ve tanıtım ürünlerini en verimli ve en düzenli kullanan firmalardır. Bu da promosyon malzemelerinin gücünün ispatıdır.