Günümüzde internet ortamı, gerçek yaşamda olan, ekonomik sistemlerin bütün faaliyetlerini içine çekmiştir. Firmalar, gerçek pazarda yaptıkları faaliyetlerin aynısını, internet ortamından yapmaya başlamıştır. Çünkü internet, milyonlarca kullanıcının aynı anda işlem yapmasına olanak tanımaktadır. Markalar gün geçtikçe buradaki faaliyetlerine daha fazla önem vermektedir. Aynı şekilde satış yapmakta, aynı şekilde Pazar payını büyütebilmektedir. Markalar, internet ortamındaki reklam kampanyalarına da daha fazla önem vermeye başlamış, reklam tasarımlarının çoğunu, bu alana kaydırmaya başlamıştır. İnternet ortamında yapılan her türlü faaliyetin etkileri, kısa sürede firmalara dönebilmektedir. Satış, markalaşma, rekabet ile ilgili ölçümler çok kısa bir sürede yapılabilmekte ve kesin sonuçlar vermektedir. Aynı şekilde, firmaların ihtiyaç duyduğu toplum analizlerini de günümüzde, online olarak, kısa sürede yapabilmektedirler.

Bütün bunlar, her firmanın, aynı gerçek yaşamda olduğu gibi, internette de bir alana sahip olması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bugün, her firmanın resmi bir web sitesi bulunmaktadır. Bu siteler vizyon ve misyonları doğrultusunda tasarlamış, tasarlanmaya devam etmektedir. Bu durum, bağımsız çalışan, web tasarım alanında uzmanlaşmış kişilerin, reklam sektöründe çalışmalarına olanak tanımıştır. Profesyonel web tasarımcılar, aynı zamanda reklamcılık konusunda da bilgi ve deneyim sahibi olmakta ve bu alanların gereksinimlerini bilmektedirler. Web tasarımcılar, firmaların ihtiyaç duyduğu web sitelerini, tüketicilerin siteyi ciddiye alıp, oralardan alışveriş yapmalarını sağlayacak unsurları düşünerek tasarlamaktadır. Günümüzde web siteleri, diğer reklam mecralarında olduğu gibi, büyük bir ciddiyet ve özenle tasarlanmaktadır. Çünkü kullanıcılar, gerçek yaşamda ulaşamadıkları firmaların, vizyon ve misyonlarını web sitelerinden öğrenmekte ve onların pazara sundukları ürün ve hizmet özelliklerini buralardan öğrenmektedir. Artık binlerce kullanıcı alışverişlerini internet ortamından yapmaktadır.

Profesyonel web tasarımcılar, firmaların web sitelerini tasarlamaya başlamadan önce, onlardan bu konuyla ilgili sunum almaktadırlar. Bu sunumda firmalar, web sitelerinin nasıl olması gerektiğini, web sitelerinin tüketicilere hangi kolaylıkları sağlaması gerektiğini, ürün ve hizmetlere nasıl ulaşmaları gerektiğini, kullanılan ürün ve hizmet resim veya fotoğrafları, sitede kullanılması gereken firmanın kurumsal renkleri v.s. uzman web tasarımcısına iletmektedir. Profesyonel web tasarımcı, web sitelerinin de bir tür reklam olduğunun bilincinde olarak, web sitesini tasarlamakta ve tüketicilerin beğenilerine sunmaktadır. Firmanın, pazara sunduğu ürün ve hizmetlerine bağlı olarak, sitenin sahip olması gereken veri tabanını oluşturmaktadır.

Kimi web tasarımcısı, site grafiklerini, animasyonlarını da hazırlayabilmektedir. Eğer uzman web tasarımcısı sitenin grafiklerini yapamıyorsa, reklam sektöründe çalışan, grafik tasarımcılardan yardım alarak sitenin grafiklerini, ara yüzünü, ona uygun olan reklam banner'larını hazırlamaktadır. Firmalar, web siteleri üzerinden, böylece hem kendi reklamlarını yapmakta hem de amaçlarını gerçekleştirmektedirler.  

Arşiv

Etiketler