Popüler 5 Instagram Reklam Hatası ve Çözümü

Instagram’da reklam vererek daha geniş kitlelere erişebilirsiniz. Ancak reklam vereceğiniz zaman uzak durmanız gereken bazı reklam hataları bulunmaktadır. Sosyal medyayı kullanarak ürün ve hizmetlerinizi ya da kişisel sayfalarınızı tanıtmak istiyorsanız bu konuda detaylı bir araştırma yapmanız da gerekiyor. Instagram’daki hatalı reklamları inceleyerek daha doğru şekilde reklam verebilmenin püf noktalarını sizler de öğrenebilirsiniz. 

1. Hedef Kitleyi Yanlış Belirlemek

Yaş, lokasyon, eğitim durumu, cinsiyet ve daha pek çok farklı detayı reklam vermeden önce belirleyebilirsiniz. Hedef kitlenizi doğru şekilde belirlemeniz reklamlarınızın daha doğru şekilde yayınlanabilmesi için son derece önemlidir. Bütçenizi daha verimli bir biçimde kullanmak istiyorsanız mutlaka doğru hedef kitle üzerinde çalışmalısınız. İçeriklerinizin, ürünlerinizin veya hizmetlerinizin hangi kitle ile daha uygun olduğunu tespit ettikten sonra reklam vererek bu sorunu çözebilirsiniz.

2. İçerik Sorunları 

Instagram’da reklam vereceğiniz zaman bu reklamların içeriklerinin de dolu dolu olması gerektiğnii asla unutmamalısınız. Sosyal medya mecralarındaki reklamlarında içerik en önemli detaydır. Yetersiz bir içerik ile oluşturduğunuz reklamlardan geri dönüşüm elde edemezsiniz. Bu durum imajınızı kötü etkileyebileceği gibi aynı zamanda bütçenizin de boşa gitmesine yol açacaktır.

3. Reklam Açıklaması ve URL Hataları

Yayınlayacağınız reklamlar sonucunda dönüş almak istiyor olabilirsiniz. Satışlarınızı arttırmak, bilinirlik oranlarınızı yükseltmek ve takipçi elde etmek gibi ihtiyaçlarınız var ise reklam gösterdiğiniz kişilerin reklamlarınıza cevap vermesini sağlamalısınız. Kişileri yönlendireceğiniz bir URL adresi yüklemediğiniz zaman reklamınızın bir anlamı kalmayabilir. Ayrıca mobil uyumlu olmayan sitelere reklam verdiğiniz zamanlarda da geri dönüş kazanamayabilirsiniz. Bu sebeple, URL adreslerini ve reklam açıklamalarını dikkatli ve birbirleriyle uyumlu bir şekilde hazırlamalısınız.

4. Hesap Takip Reklamı Yararlı mı?

Hesap takibi için oluşturduğunuz reklamlardaki profil linkleri ayrı bir tarayıcı üzerinden açılır. Hesabınıza giriş yapmadığınız için verilen URL adreslerinden profili takip edemezsiniz. Bu durumda beklediğinizin daha altında takipçi gelecektir. Bunun yerine kullanıcıları sizi takip etmeye yönlendirebilecek görseller ve metinler kullanmayı deneyebilirsiniz.

5. Uygunsuz Reklam İçerikleri

Reklamlarınızın yayınlanmıyorsa öncelikle günün yoğunluğuna göre bir süre beklemeniz gerektiğini unutmamalısınız. Bekleme süresi sonunda da reklamınız reddediliyor ise bazı detayları eksik girmiş olabilir veya uygunsuz içeriklere reklam vermiş olursunuz. Bu içerikleri sürekli güncellenen Instagram’ın ilgili sayfasından takip edebilirsiniz.

Peki bu işlerin daha kolayı yok mu?

Bu işleri uzman ekibimizle sizin adınıza yapabiliriz. Bunun için tek yapmanız gereken bizimle iletişime geçmek.

Arşiv