\"\"Pfizer, on yıldan uzun bir süredir ilk defa 700 milyon dolarlık medya harcamalarını değerlendirmeye aldı. Pfizer'in medya harcamaları halen Aegis Grubuna ait Carat tarafından yönetiliyor. 1968 yılında Londral merkezli olarak kurulmuş olan Carat dünyadaki en büyük bağımsız iletişim uzmanı ve dijital medya çözümlerinde piyasada lider firma durumunda. Pfizer, geçen mart ayında, Wyeth DTC markası için tüm medya alımlarını Carat'a vermişti

Değerlendirmeyi, New York merkezli Joanne Davis Danışmanlık şirketi yürütecek. Konuya yakın kaynaklar, işin, bağımsız firma TargetCast tarafından yürütülen ve Pfizer'in sağlık ürünlerinin medya planlamasını da kapsayan bölümü inceleme dışı tutulacak.

Pfizer, 2,1 milyar dolarlık harcaması reklam bütçesi ile amerikanın en fazla reklam veren firmalar sıralamasında beşinci sırada yer alıyor.

Pfizer'ın medya işlerini Carat'ta birleştirmesi Pfizer'i Caratın en büyük müşterilerinden biri haline getiriyor; muhtemelen yıllık faturası bir milyar doları geçecek.

Pfizer geçen hafta da Advil markasının 80 milyonluk reklam bütçesinin yaratıcı görevlerini McGarryBowen firmasına vermişti. Pfizer geçen yıl çalıştığı firmalarla ilgili birçok değişiklik yaptı. Geçen ekim ayında 120 milyon dolarlık Viagra markasının yaratıcı reklam işlerini de uzun süredir birlikte çalıştığı McCann Erickson firmasından alarak McGarryBowen'e vermişti. Bu, McCann Erickson'un birkaç ay içerisinde Bowen'e kaptırdığı ikinci büyük işti: Pfizer 2009 yılı başında sigara bırakma ilaçları markası Chantix'in yaratıcı reklam işlerini de aynı şekilde Bowen'e devretmişti.

Benzer şekilde mart ayında Advilin dijital reklamları Omnicom Group'un Tribal DDB firmasına verilmiştir. Dahası ekim 2009'da viagra'nın 20 milyon dolar tutarındaki dijital reklamları ve müşteri ilişkileri yönetimini de yine Omnicom Group'a ait Rapp firmasına vermişti.  

Arşiv

Etiketler