New York sonbahar moda haftasına özel olarak tasarlanan ve bu organizasyon kapsamında piyasaya sürülen Diet Pepsi'nin ince ve uzun kutusu tartışma yarattı. Pepsi mart ayından önce mağazalarda satışının başlamayacağı açıklanan ince kutunun üretiminin kalıcı olarak gerçekleştirilmesini planlıyor.
Pepsi Pazarlama Müdürü Jill Beraud da, Pepsi'nin ifadesiyle “Kadının güzelliği ve güvenini” sembolize eden bu tasarımını oldukça heyecan verici buluyor ve yapılacak bir tanıtım etkinliği konusunda da oldukça sabırsız olduğunu söylüyor. Beraud'a göre bu ince kutu oldukça çekici ve bu özellikleriyle de, çağımızın estetik anlayışını yansıtmakta çok başarılı.
Pepsi cephesinde tasarım beğenilse de, zayıflığın kadınları daha güzel ya da çekici yaptığı iddiasıyla tasarlanan bu ince kutuyu beğenmeyenler ve ilham alınan fikri saldırgan bulanlar da var. Başta Ulusal Yeme Bozukluğu Derneği olmak üzere çeşitli kuruluşlardan da yayınlanan Pepsi görsellerine tepki geldi. Ulusal Yeme Bozukluğu Derneği Başkanlığını yürüten Lynn Grefe düzenlenen basın toplantısında, Pepsi'nin böyle bir tasarımdan dolayı utanması gerektiğini ve dernek olarak tasarımın gönderme yaptığı fikre ve taşıdığı mesaja karşı olduklarını belirtti.
Amerika'nın önemli marka konumlandırma ajanslarından biri olan Graj & Gustavsen'in kurucu ortaklarından biri olan Eric Gustavsen'e göre tartışmalar giderek büyüyecek çünkü tasarım kimseyi küçük görmek gibi bir fikirden yola çıkılarak yapılmadı. Gustavsen ayrıca ince kutunun rakiplerine göre farklı ve etkileyici bir duruşa sahip olduğunu dolayısıyla da tüketicilerden ilgi göreceğini düşündüğünü de belirtiyor.