Nisan ayında yayılmaya başlayan dedikodulara karşın resmi bir açıklama yapmayan Pepsi, dün şekeri ve kalorisi azaltılmış olan yeni ürünü Pepsi Next'i piyasaya çıkaracağı duyurdu. PepsiCo CEO'su Massimo d'Amore ürünün piyasaya girişiyle ilgili kesin bir tarih vermedi ancak yeni ürün ile ilgili çalışmaların sürdüğünü doğruladı ve ürünün Temmuz ayında iki pazarda test amaçlı tanıtımının yapılacağını açıkladı. Pepsi Next şeker ve kalori oranı yüzde 60 oranında azaltılmış hedef kitlesi, sıfır şekerli kola yerine az şekerli kola içmek isteyenler olan orta-kalorili bir ürün olacak.
D'Amore Pepsi Next'in yerini nesil bir kola olduğunu, kola formülünü 10, 20 yıl öncesine göre çok farklı ürettiklerini ve tatlandırma sisteminin, kullanılan malzemelerin de farklılık gösterdiğni söyleyerek tadı çok daha iyi olan bir ürün ürettiklerini söyledi. Azaltılmış şeker özelliğine odaklanan Pepsi, Diet Pepsi ve Pepsi Max markalarının arasında üçüncü bir ürün olarak Pepsi Next'i koyuyor.
Pepsi orta kalorili içecek alanında üçüncü girişimi olacak Pepsi Next'i düşük kalori almak isteyen ve diet ürünlere yönelen tüketicilerin aradıklarını bulamadıklarında, gazlı içecek pazarında farklı ürünlere gitmelerini engellemek ve alternatif bir tat sunmak amacıyla yaratmış. 90'ların ortasında 70 kalorilik Pepsi XL ve 2004 yılında yine 70 kalorilik Pepsi Edge'i tanıtan Pepsi'nin son orta kalorili ürününü nasıl lanse edeceği ve tüketicilerin nasıl karşılayacağı merak konusu. Coca-Cola da 2004 yılında orta kalorili C2'yi tanıtmış, Pepsi Edge 2005'te, C2 de 2007'de raflardan kalkmıştı.