Türk şirketlerinin pazarlama için ortaya koydukları 1 lirayı ortalama 8 katına katladıkları belirlendi.
Özyeğin Üniversitesi ve Tubitak-Avrupa Birliği projesi kapsamında yapılan araştırmada pazarlama dünyası hakkında önemli veriler elde edildi. Araştırmacılar şirketlerin 3 aylık gelirlerini ve pazarlama harcamalarıyla pazarlama-satış endeksini hesaplayarak, ortaya konan 1 liranın yaklaşık 8 katı gelire dönüştüğünü tespit etti. Sektör bazında yapılan incelemede otomotivde pazarlama harcaması olarak ortaya konan 1 liranın 23,15 katına çıkarak rekor geliri elde eden alan olduğu belirlendi. Bunu 10,93 lirayla sanayi, 5 lirayla gıda, 3 lirayla dayanıklı tüketim grubu takip etti. Raporda dikkat çekici veriler arasında tekstil sektörünün 1 liraya karşılık, 1,35 lira geri dönüşle sıralamanın sonunda yer alması oldu.