Pazarlama giderleri, ürünün stoklara verildiği andan itibaren alıcılara ulaşana kadar harcanan paradır. Günümüzde işletmeler ürünü stoklara vermeden önce hatta üretim aşamasında pazarlama giderlerini hesaplayabiliyor. Pazar araştırmaları kapsamında ortaya çıkan veriler, aşağı yukarı her adımda harcanacak miktarı belirleyebiliyor. Bununla birlikte pazara sürülecek olan malın üretimine başlandığında seçilen pazarlarda gerçek anlamda ki fiyat araştırmasını firmalar yapıyorlar. Bu şekilde gider kısmı reel olarak ortaya çıkıyor. Eğer ürünün tüketiciye ulaşana kadar ki süreç içerisine başka faaliyetler dahil edilecekse sürece dahil edilen faaliyetin gideri ya yine reel anlamda ya da aşağı yukarı belirlenebiliyor.

Önceden saptanmış maliyetler fiili maliyetlerle karşılaştırıldığında pazarlama satış-dağıtım giderleri yansıtma hesabı ortaya çıkıyor. Fark hesaplarında bu maliyetler yani önceden saptanmış giderlerle fiili giderler karşılaştırılır, saptanmış giderlerden daha az harcama yapılmışsa veya eşit durumdaysa bu işletme hesabına olumlu olarak yansır. Eğer fiili giderler saptanmış giderlerden daha fazla olarak ortaya çıkarsa bu zarar, firmanın daha sonraki pazarlama hesaplarına kaydedilir. Pazarlama ile ilgili bu tip fark hesaplarında görünen genellikle fiili harcamaların saptanan hesaptan daha fazla olduğudur. Bu tip yanlış hesaplamalar da yapılan araştırma biçimindeki yanlış yöntemlerden kaynaklanır.

Normalde ürün ortaya çıktıktan sonra işin en başında yapılan hesaplamalar değişir. Ürünün sürüleceği pazarlar belirlendikten sonra bununla eş olarak pazarlama giderleri de daha net ortaya çıkar. Çünkü her adım net olarak belirlenmiştir, her faaliyetin piyasadaki ederi biliniyordur. Buna göre giderler tekrar belirleniyor.  

Arşiv

Etiketler