Gerilla Pazarlama terimi Jay Conrad Levinson tarafından yazılan bir pazarlama kitabı olmasına rağmen, içeriğinde bahsettiği pazarlama tekniği sadece kitabın başlığı olarak kalmadı. Temel prensip ürününe dair söyleyecek sözü olan firmaların bunu maliyeti en aza indirgeyerek ve farklı tekniklerle söylemesidir. Kısacası beklenmeyen bir anda, beklenmeyen bir şekilde tüketicinin karşısına çıkan reklamlar gerilla pazarlama taktiği kullanan reklamlardır. Gerilla pazarlamanın tek başına aniden algıya müdahale eden bir reklamdan oluşmadığını, bunun bir “süreç” olduğunu en başta bir not olarak düşmekte fayda vardır. Gerilla pazarlamayı sadece kurumsal değil, yerel firmalar, küçük işletmeler de kullanabilir. Kaliteli ürünleri maliyeti düşük reklamlarla desteklemek onlara büyük firmalarla rekabet etme şansı da verecektir. Bazı araştırmalar gösteriyor ki ömrümüz boyunca yaklaşık iki milyon reklam izliyoruz. Gerçekten de büyük bir rakam. Bir araştırma da hangi reklamların hatırlandığına dair yapsak acaba elde edeceğimiz sonuçlar ne olur? Hiç kuşkusu yok ki, hatırlanabilir olan reklamlar farklı, beklemediğimiz anda karşımıza çıkmış ve bizi gerek görsel, gerek içerik olarak sarsmış reklamlar olacaktır. Kimse katlanmış otobüs koltuğunu oturmak için açtığında bir dizüstü bilgisayar görüntüsüyle karşılaştığını sanıyoruz ki kolay kolay unutamaz. Lenovo Firması’nın kullandığı bu teknik akılda kalmak için birebirdi. “BENİ AL” söylemiyle bas bas bağırmak yerine, tüketiciye “Ben çok sağlam bir bilgisayarım, üstelik sana toplu taşıma araçlarında dahi ulaşabileceğin ve kullanabileceğin kadar yakınım” gibi bir mesajı sessizce verebilmişti. Gerilla pazarlama taktiğini sadece bir ürün – hizmeti pazarlamak için değil, halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmaları çerçevesinde de kullanmak mümkündür. Ancak bu tekniğin asla unutulmaması gereken en önemli unsuru “Gerilla pazarlama taktiği sadece çarpıcı bir mesaj ve akılda kalıcı bir şekilde tüketicinin karşısına çıkmaktan ibaret değildir.” En başta belirttiğimiz gibi bu bir süreçtir ve üreticiler – firmalar bu süreç içerisinde tüketici – müşterilere vaad ettiklerini aynı şekilde sunmalı, kötü – olumsuz geri dönüşleri en aza indirgeyerek maksimum kalite - kara ulaşma amacından sapmamalıdır. Tüketici – müşterilerin beklentileri karşılanmadığı takdirde üretici - firmanın “dikkat çekici pazarlama tekniği” kısaca gerilla reklamı hayal kırıklığı, para ve zaman kaybı yaratmış bir ürün – hizmet olarak tüketicinin hafızasındaki kalıcı yerini almış olacaktır.

Arşiv

Etiketler