Evet, alışkanlıklarımızı değiştiriyor günümüzde. Geçmişten bugüne, pazarlamanın tanımları sürekli değişti. Tüketicilerin sürekli değişen istekleri, beklentileri nedeniyle, bugünkü pazarlamanın da tüketici odaklı olmasından kaynaklı, her değişimde yeniden tanımlanmaktadır. Tüketicilerin ihtiyaçları, beklentileri, özlemlerini dikkate alan, buna yönelik stratejiler oluşturan firmalar, bugün tüketicinin isteklerine daha çok odaklanmış durumdadır. Buna yönelik olarak oluşturulan pazarlama stratejileriyle pazara çıkmaktadırlar. Çünkü başarılı bir pazarlama stratejisinin marka bağımlılarını markalarından vazgeçirdiğini, düşüncelerini değiştirebildiğini görmeye başladılar. Bu görüş, hem yapılan araştırma sonuçlarından elde ediliyor hem de stratejiler uygulanmaya başladığında, pratik gözlemlerden elde ediliyor. Yaşadığımız zamanda, tüketici, ihtiyaçlarını değil istediklerini satın almaktadır. Bu istekleri oluşturan da; özlemleri, beklentileri, beğenileri, istediği yaşam standartlarının kriterleri, çevresel faktörler, kültürel faktörlerdir. Tüketicinin isteklerini oluşturan bu tip unsurları belirleyen firmalar, kuruluşlar, şahıslar stratejilerinin hepsini, istek oluşturma üzerine temellendirmektedir. Ürünün veya hizmetin üretim aşamasından pazara çıkacağı zamana kadar, buna uygun çalışmalar yapılmaktadır. Başarılı pazarlama stratejileri oluşturarak, başka marka bağımlılarının tercihlerini değiştirebilecek teknikleri veya eylemleri belirlemekte ve tüketicilerin karşısına çıkmaktadırlar. Tam bir tutarlılıkla izlenen stratejilerde, ürün veya hizmetin satışının yapılmasıyla bitirilmemektedir. Satıştan sonra ki hizmetleriyle de tüketiciyi etkilemeye devam etmektedirler. Halkla ilişkiler, personel davranışları, reklam, üretim, ambalaj v.b. öğelerin hepsiyle ilgili çalışmalar, birbirlerini tamamlayan yönleriyle bir araya getirilmektedir. Bununla birlikte, rakip firmaların stratejileri izlenmektedir. Zayıf ve güçlü yönleri değerlendirilerek, olabilecek alternatifler oluşturulmaktadır. Tüketicinin özlemlerini, beklentilerini karşılayabilmek için maksimum çaba sarf edilmektedir. Bu şekilde, tüketicilerin alışkanlıklarını değiştirme isteğini oluşturmaktadırlar. Müşteri, alışkanlıklarıyla ilgili değişim fikrini kabul ettiğinde, yani buna ikna olduğunda, geriye üretilen mal veya hizmeti ona sunmak kalmaktadır. Müşteri veya tüketici, değişime karar verdiği andan itibaren, zaten arayış içerisine girmektedir. Üretilen ürün veya hizmet yeni istek ve beklentilerine hitap ettiğinde veya bu şekilde ilişkilendirildiğinde, satın alma davranışını göstermesi sağlanmaktadır. Bundan sonra da satış sonrası hizmetlerle desteklenmektedir. Bağımlı olduğu markada olmayan yenilikleri, yeni markasıyla yaşamaya başlamakta ve bunu da alışkanlıkları arasına dahil edebilmektedir. Burada en zor olan kısım, tüketicinin değişim kararını verebilmesini sağlamaktır. Bundan sonra işler daha kolay olabilmektedir. Başarılı pazarlama stratejileri bu yollarla oluşturulmakta ve zaten, tüketicinin isteklerinin her geçen gün değişmesinin nedenlerinden birini yine bu olmaktadır.

Arşiv

Etiketler