Panasonic ve UNESCO Dünya Mirası Merkezi, Dünya Mirasını koruma çalışmaları ve gelecek nesillere çevreci eğitim sağlama konuları aracılığıyla sürdürülebilir gelişmeyi desteklemeyi taahhüt eden stratejik bir işbirliği anlaşması imzaladı. Panasonic, 100. Kuruluş yılını kutlayacağı 2018'de “Dünyanın En Çevreci İnovasyon Şirketi” olmayı hedefliyor ve bu doğrultuda tüm iş faaliyetlerinin merkezine çevreyi konumlandırarak, kurumsal büyüme hedefleri ve çevre duyarlılığını bir arada yürütüyor.

Panasonic 1995 yılından bu yana, Dünya Mirası Merkezi ile birlikte, Dünya Mirası Takviminin yayınlanması için birlikte çalışıyor. UNESCO Dünya Mirası Konvansiyonu'nun sekretarya organı olan Merkez, olağanüstü evrensel değer taşıyan kültürel ve doğal dünya mirasını koruyarak, gelecek nesillere aktarma çalışmalarına öncülük ediyor. Yeni anlaşma ile Panasonic ve UNESCO'nun başarılı işbirliğinin güçlendirilmesi hedefleniyor.

Panasonic Haziran 2011'de yürürlüğe giren 2 yıllık anlaşma kapsamında, Dünya Mirası olarak belirlenmiş olan alanların korunmasına yürüteceği iletişim ve eğitim etkinlikleriyle destek verecek. 2012 yılında 40. Yılını kutlayacak lan Dünya Mirası Konvansiyonu'na dair bilinç arttırma çalışmaları yürütecek, bu kapsamda National Geographic için çekilen ve 183 ülkede yayınlanacak olan “Dünya Mirası Özel”in ana sponsorluğunu üstlenerek, 3D ekipmanları ile teknik destek konusunda gelecek nesillere yönelik tasarlanacak eğitim projelerini destekleyecek. Dünya Mirası olan alanlara yapılacak çeşitli ziyaretler, çocuklara yönelik yarışmalar gibi hayat deneyimleriyle, bu alanların korunması bilincinin genç nesillere aktarılmasına yardımcı olacak.

UNESCO Dünya Mirası listesinde Türkiye'den de Truva Arkeolojik Kazı Alanı, Safranbolu, Hattuşaş, Nemrut Dağı, Xanhos – Letoon, Hierapolis – Pamukkale, Göreme Milli Parkı, Kapadokya, Divriği Ulu Camii, Melike Turhan Darüşşifası ve İstanbul'un tarihi yerleri yer alıyor.

Arşiv

Etiketler