Gartner araştırma şirketi tarafından yayınlanan rapora göre, 2011 yılı için bilgisayar oyunlarına 74 milyar dolar harcanacak. 2010 yılında 67 milyar dolar olarak gerçekleşen oyun endüstrisi harcamalarının bu yıl neredeyse yüzde 10'luk artışla 74 milyara ulaşacağı öngörülüyor. 2013 yılında 97 milyar dolara ulaşması beklenen rakamın, 2015 yılında 112 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
Akıllı telefonlar ve tabletlerin oyun sektöründeki büyümede önemli bir payının olduğu belirtilen raporda, kullanıcıların talepleri de sürekli artıyor. Oyun endüstrisinin büyümesi oyun içi reklam pazarının da büyümesi anlamına geliyor. Oyunlar da giderek daha popüler bir reklam mecrası olmaya devam ediyor.