Dünyanın en önemli sinema ödülleri sayılan Akademi Ödül Töreni'nin 83'üncüsü 27 Şubat'ta Kodak Theatre'de gerçekleşecek ve Oscar'lar sahiplerini bulacak. Oscar'ın provası olarak kabul edilen gösterilen İngiliz Film ve Televizyon Sanatları Akademisi (BAFTA) ödüllerinin de Londra'daki düzenlenen bir törenle verilmesinin ardından Oscar'a bir adım daha yaklaşıldı. 12 dalda Oscar'a aday gösterilen The King's Speech BAFTA ödüllerinde de en iyi film ödülünü aldı.

Anne Hathaway ve James Franco tarafından sunulacak olan ödül töreni birçok ülkede de canlı olarak yayınlanacak. Dünyaca ünlü birçok ismi bir araya getiren Oscar Ödül Töreni her yıl bir o kadar da reklamvereni bir araya getiriyor. Kantar Media'nın yayımladığı rapor son 10 yılın Oscar Ödül Töreni'nde yer alan reklamların istatistiki verilerini ortaya koyuyor.

Rapora göre son 10 yılda Oscar'da reklam vermek için dünyaca ünlü markalar 720 milyon dolar harcadı. 2002 yılında 1,3 milyon dolarla en düşük seviyede olan 30 saniyelik bir reklamın fiyatı, 2006 – 2008 yıllarında 1,7 milyon dolar civarındaydı. İki yıllık bir düşüşün ardından 2011 yılı için aynı süredeki reklamlara ABC tarafından yaklaşık 1.7 milyon dolar talep edildi.

Son 5 yıldır Akademi Ödülleri'nin reklam gelirinin yüzde 50'sinden fazlası 5 büyük şirketten geliyor. Coca Cola'nın başı çektiği bu listede sırasıyla, JC Penny, General Motors, American Express ve Mastercard International şirketleri yer alıyor. Hyundai de son iki yılda sponsor ve reklamveren olarak tören yayınlarında yer aldı. Bir saatte ortalama 8 – 10 dakika reklam yayınlanan tören, bu açıdan Amerika'nın en önemli spor olayı olan Super Bowl'un gerisinde. Super Bowl'da bir saatte yayınlanan reklam süresi 13 – 14 dakika arasında değişiyor.

Kantar Media'nın Nielsen verilerine dayanarak açıkladığı rapora göre, Academi Ödülleri izleyicilerinin ortalama yaş oranı 50, bu da Altın Küre (49,7) ve Grammy Ödülleri (42.1) ile karşılaştırıldığında daha yüksek. 2011 yılında genç izleyici kitleye de ulaşmak için daha farklı uygulamalar da gerçekleştirilecek. Öncelikle sunucu olarak Örümcek Adam serisinin Harry Osborn'u James Franco ve son olarak Aşk Sarhoşu filmiyle seyirci karşısına çıkan Anne Hathaway'in seçilmiş olması bu stratejinin bir parçası. Tören boyunca Oscar.com sitesi de kırmızı halı geçişinden, röportajlara kadar önemli anlar yayınlayacak. Töreni daha kalıcı ve genç izleyiciler açısından da çekici hale getirmek için bu yıl çeşitli sosyal medya ve mobil uygulamalar da bu yayınlara entegre edilecek.

Arşiv

Etiketler