Quinta California'da gerçekleşen İnteraktif Reklamcılık Bürosu'nun (IAB) yıllık toplantısında yapılan açıklama ile, Milli Reklamcılar Derneği (ANA), Amerikan Reklam Ajansları derneği (4A's) ve IAB online reklamların ölçümlenmesini daha basit bir hale getirecek bir girişim hedefinde oldukları duyuruldu. Girişimin Bain & Company adlı yönetim danışmanlığı şirketi ve Media Link stratejik danışmanlık şirketleri ile birlikte yürütüleceği belirtildi.
Henüz hazır bir proje mevcut olmasa da, dernekler yapacakları çalışmanın sonuçlarının olumlu olacağına ve online reklam sektöründe bir değişim yaratacağına inanıyor. Making Measurement Make Sense adı verilen girişim için üç dernek başkanı da kesin konuşmuyor ancak bu girişimi pratiğe dökmek konusunda heyecanlılar.
Dernekler online reklam sektörünü standart bir yapıya sokmak için yetkili değiller. Girişim ile hedeflenen şey de standardizasyon değil, markalara online reklam satın alımı gerçekleştiren kuruluşlara ve hizmet sağlayıcılara yardım etmek üzere bir yol haritası ve rehber oluşturabilmek.