Zenith Optimedia tarafından yayınlanan reklam tahmin raporu, 2011 yılı da dahil olmak üzere 2013'e kadar online reklamcılığın en fazla büyüme kaydeden reklamcılık alanı olacağını ortaya koyuyor. Bu büyüme neticesinde online reklamcılık, reklam pastasının ikinci büyük kategorisi haline gelecek. Sabah'ın haberine göre, Zenith Optimedia bu yıl online reklamcılık pazarının 72 milyar dolar olacağını öngörüyor. Toplam reklam harcamaları için öngörülen rakamın 520 milyar dolar olarak görüldüğü 2013 yılında ise online reklamcılık 95 milyar dolara ulaşacak.

Reklamcılık pazarının bu yıl yüzde 4,1'lik büyüme oranıyla 471 milyar dolara yükselerek, kriz öncesi 2008 zirvesine ulaşması bekleniyor. Online reklamcılık için 2010 – 2013 yılları arasında tahmin edilen büyüme oranı yüzde 14,2. Bu büyüme gerçekleştiği takdirde, online reklamcılık televizyon reklamcılığının ardından en büyük ikinci kategorisi haline gelerek, gazete reklam hacminin önüne geçecek.

Arşiv

Etiketler