eMarketer tarafından yayınlanan son rapora göre online reklamcılık pazarı hızla büyüyor. Webrazzi sitesinde yer alan eMarketer raporunda ABD'deki arama motoru ve display reklamları bir arada incelendi. Raporun ortaya koyduğu araştırma sonuçlarına göre 2011 yılı sonunda online reklam pazarı 31 milyar dolara ulaşacak. 2010 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 14,9 büyüme göstererek 26 milyar dolara ulaşan pazarın büyüme hızı da 2011 yılında artarak yılda yüzde 20,2'ye ulaşacak.

Raporda yer alan tahminler gösteriyor ki, online reklam pazarı içinde hem online reklamlar hem de display reklamlar artış eğiliminde. En yaygın online reklam türü olan bu iki tür arasındaki fark ise hızla kapanıyor. Kullanıcıların internet ve sosyal ağlarda geçirdiği süreler arttıkça görüntülü reklamların arama motoru reklamlarının önüne geçeceği ön görülüyor. eMarketer'in bu öngörüsünün gerçekleşmesi için verdiği süre ise 2015 yılı.

Bir önceki yıl 12 milyar dolar olan arama motoru reklam pazarının 2011 yılında bu sınırı aşarak 14, 38 milyar dolara çıkması bekleniyor. 2010 yılında 9,91 milyar dola olarak gerçekleşen görüntülü reklam pazarının ise 12,33 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Arama reklamlarının 21,53 milyar dolara ulaşacağı öngörülen 2015 yılında, görüntülü reklamların da 21,99 milyar dolara ulaşarak, ilk kez arama reklamlarının önüne geçmesi bekleniyor.

2011 yılı reklam harcamaları içinde en büyük artışın 2010 yılına göre yüzde 52,1'lik artışla videoda gerçekleşmesi bekleniyor. Onu yüzde 26,4 ile sponsoruluklar, yüzde 22,1 ile banner reklalar ve yüzde 19,8 ile arama motoru reklamları takip ediyor. 2011 yılında e-posta pazarlamasında yüzde 16,5'lik bir düşüş yaşanacağı öngörülüyor. 2015 yılına kadar rakamlarda değişiklik görülse de, reklam türleri sıralamasında bir değişiklik olması beklenmiyor.

Geçtiğimiz yıla göre yüzde 100'e yakın bir artış gerçekleşse de, mobil reklamcılık online reklam pazarının henüz sadece yüzde 2,5'ini oluşturuyor. Şimdilik emekleme aşamasında olsa da, mobil reklamlar farklı uygulamalar ve büyüme hızına bakıldığında pazarda özellikle e-posta pazarlamasından doğan boşluğu doldurmaya aday olacak gibi görünüyor.  

Arşiv

Etiketler